Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl dålig kvalite´
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobbe101" data-source="post: 75645" data-attributes="member: 14584"><p>Detta riktar sig till alla som har åsikten:</p><p></p><p>”Mina pistskidor har aldrig gått sönder när jag kört i pisten. Naturligtvis går skidan sönder om man kör på sten. Ni som kör på sten gör fel. Repor som kommer av att man kör på sten har inget med kvalitén på skidan att göra. Bla bla bla… osv.”</p><p></p><p>Skärp er! Snälla låt bli att svara på inlägg som gäller en annan typ av åkning än den ni själva sysslar med.</p><p></p><p>Skidor som marknadsförs som rena offpistskidor, back country jibbing-skidor och freerideskidor bör naturligtvis vara så tåliga som möjligt mot skador som uppkommer vid offpiståkning. Detta inkluderar att köra på sten och att t ex droppa. Har du aldrig kört på en sten har du inte åkt offpist heller!</p><p>Självklart kan inte skidorna tåla vilken behandling som helst, men vissa skidor är uppenbarligen betydligt hållbarare än andra. Jag tycker det är fullt befogat att klaga om ett par skidor håller sämre än andra.</p><p></p><p>(Trodde iof sig att völkl gjorde väldigt hårda belag.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobbe101, post: 75645, member: 14584"] Detta riktar sig till alla som har åsikten: ”Mina pistskidor har aldrig gått sönder när jag kört i pisten. Naturligtvis går skidan sönder om man kör på sten. Ni som kör på sten gör fel. Repor som kommer av att man kör på sten har inget med kvalitén på skidan att göra. Bla bla bla… osv.” Skärp er! Snälla låt bli att svara på inlägg som gäller en annan typ av åkning än den ni själva sysslar med. Skidor som marknadsförs som rena offpistskidor, back country jibbing-skidor och freerideskidor bör naturligtvis vara så tåliga som möjligt mot skador som uppkommer vid offpiståkning. Detta inkluderar att köra på sten och att t ex droppa. Har du aldrig kört på en sten har du inte åkt offpist heller! Självklart kan inte skidorna tåla vilken behandling som helst, men vissa skidor är uppenbarligen betydligt hållbarare än andra. Jag tycker det är fullt befogat att klaga om ett par skidor håller sämre än andra. (Trodde iof sig att völkl gjorde väldigt hårda belag.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl dålig kvalite´
Tillbaka
Topp