Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 75 till Kendo 88/Blaze 86
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supermarium" data-source="post: 1295009" data-attributes="member: 176752"><p>Deacon 75 är ju en ganska typisk hyrskida, så jämfört med den är alla du nämner ett tydligt steg upp. </p><p></p><p>Utifrån din åkstil och vikt hade jag definitivt gått på Kendo. Det är som du säger en väldigt kompetent pistskida som gillar när det går undan. Den kräver absolut lite mer av åkaren men kommer att gå som på räls på alla underlag. Framför allt kommer du aldrig att slå i taket för vad skidan klarar av. </p><p></p><p>Blaze är en avsevärt lättare skida vilket gör att den tappar i grepp och dämpning och jag ser då ingen anledning att välja den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supermarium, post: 1295009, member: 176752"] Deacon 75 är ju en ganska typisk hyrskida, så jämfört med den är alla du nämner ett tydligt steg upp. Utifrån din åkstil och vikt hade jag definitivt gått på Kendo. Det är som du säger en väldigt kompetent pistskida som gillar när det går undan. Den kräver absolut lite mer av åkaren men kommer att gå som på räls på alla underlag. Framför allt kommer du aldrig att slå i taket för vad skidan klarar av. Blaze är en avsevärt lättare skida vilket gör att den tappar i grepp och dämpning och jag ser då ingen anledning att välja den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 75 till Kendo 88/Blaze 86
Tillbaka
Topp