Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 75 till Kendo 88/Blaze 86
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1295145" data-attributes="member: 144594"><p>Völkl har ett speciellt "DNA" som inte tilltalar alla men du har ju redan provat på andra Völkl... och det du skriver om dig själv verkar också passa in väl. Men smaken är som baken och alla skidor från samma märke har förstås inte samma grundkaraktär. Just Kendo (och systern Kenja som fru fredw älskat i olika upplagor sedan 12 år tillbaka) är dock en stadig "testvinnare" som har modifierats upprepat de senaste 10-12 åren och som verkar tilltala många.</p><p>Fru fredw började på Kenja när hon åkt skidor i totalt ca 2 år och den lyfte henne direkt upp ett par pinnhål i åkteknik (mindre sladd, mer carv, högre fart, mer stabilitet och trygghet). Hon har testat Blaze 88 men gillade den inte, litet oklart varför. Jag gissar att hon saknade Kenjans stadighet.</p><p>Själv har jag Deacon 80 som är mer pistinriktad och knappast kan kallas allmountain (men just därunder).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1295145, member: 144594"] Völkl har ett speciellt "DNA" som inte tilltalar alla men du har ju redan provat på andra Völkl... och det du skriver om dig själv verkar också passa in väl. Men smaken är som baken och alla skidor från samma märke har förstås inte samma grundkaraktär. Just Kendo (och systern Kenja som fru fredw älskat i olika upplagor sedan 12 år tillbaka) är dock en stadig "testvinnare" som har modifierats upprepat de senaste 10-12 åren och som verkar tilltala många. Fru fredw började på Kenja när hon åkt skidor i totalt ca 2 år och den lyfte henne direkt upp ett par pinnhål i åkteknik (mindre sladd, mer carv, högre fart, mer stabilitet och trygghet). Hon har testat Blaze 88 men gillade den inte, litet oklart varför. Jag gissar att hon saknade Kenjans stadighet. Själv har jag Deacon 80 som är mer pistinriktad och knappast kan kallas allmountain (men just därunder). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 75 till Kendo 88/Blaze 86
Tillbaka
Topp