Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 80, 84 eller Fischer RC One 82, 86GT
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1256898" data-attributes="member: 144594"><p>Tror också att man lugnt kan välja "korta" Deacon80 om man står i valet och kvalet mellan två längder. Såvida man inte verkligen är den typen som tycker att "korta" skidor känns konstiga, eller om man är byggd som en hockeyspelare. Deras konstruktion gör att stora svängar och hög fart inte bör vara något problem oavsett längd. Tvärtom kan man kanske vinna litet extra manöverbarhet i lägre fart om man går ner litet i längd. Så att Rogszy är nöjd med sina 172 förvånar mig inte. Kanske borde jag (med ca 84 kg/187 cm lång) haft 177 cm istf mina 183 cm.</p><p>Gillar också inbyggda bindningsystemet på dessa skidor - passar alla pjäxor typ hyrbindning, och går att ställa om på 30 sekunder, så jag har lätt kunnat låna ut dem till vänner och bröder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1256898, member: 144594"] Tror också att man lugnt kan välja "korta" Deacon80 om man står i valet och kvalet mellan två längder. Såvida man inte verkligen är den typen som tycker att "korta" skidor känns konstiga, eller om man är byggd som en hockeyspelare. Deras konstruktion gör att stora svängar och hög fart inte bör vara något problem oavsett längd. Tvärtom kan man kanske vinna litet extra manöverbarhet i lägre fart om man går ner litet i längd. Så att Rogszy är nöjd med sina 172 förvånar mig inte. Kanske borde jag (med ca 84 kg/187 cm lång) haft 177 cm istf mina 183 cm. Gillar också inbyggda bindningsystemet på dessa skidor - passar alla pjäxor typ hyrbindning, och går att ställa om på 30 sekunder, så jag har lätt kunnat låna ut dem till vänner och bröder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 80, 84 eller Fischer RC One 82, 86GT
Tillbaka
Topp