Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl, Deacon 80 vs 84 vs v-werks?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1243324" data-attributes="member: 144594"><p>Ja du verkar iofs redan ha viss koll på alternativen!</p><p></p><p>Tror inte Deacon80 (som är de enda av dessa som jag testat) är för mjuka oavsett någons kroppsvikt och absolut inte för din vikt. Jag har precis dina mått plus 2 cm längd, ungefär samma bakgrund, åker på Deacon 80 i 182 cm. De är jättebra men ibland funderar jag på om 177 skulle ha varit bättre för mig, kanske lättare att hantera i lägre farter. </p><p>Tror inte att du kommer att "ångra att jag inte valde 84:an". Det gör inte jag. Även D80 kräver en viss entusiasm för att bli riktigt glada!</p><p></p><p>Har läst att de dyrare Deacon V-Werks liksom kombinerar det bästa och har en stor "sweetspot" dvs lättåkta och mkt kompetenta samtidigt. Dock frågetecken om det är värt priset ändå, om alternativet är D80/D84 som båda är riktiga premiumskidor. Hade nog inte lagt ut så mycket utan att provåka.</p><p></p><p>Men om inte priset spelar roll så kanske fundera på Stöckli Laser AX, brukar nämnas i dessa sammanhang. Har dock inte testat dem heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1243324, member: 144594"] Ja du verkar iofs redan ha viss koll på alternativen! Tror inte Deacon80 (som är de enda av dessa som jag testat) är för mjuka oavsett någons kroppsvikt och absolut inte för din vikt. Jag har precis dina mått plus 2 cm längd, ungefär samma bakgrund, åker på Deacon 80 i 182 cm. De är jättebra men ibland funderar jag på om 177 skulle ha varit bättre för mig, kanske lättare att hantera i lägre farter. Tror inte att du kommer att "ångra att jag inte valde 84:an". Det gör inte jag. Även D80 kräver en viss entusiasm för att bli riktigt glada! Har läst att de dyrare Deacon V-Werks liksom kombinerar det bästa och har en stor "sweetspot" dvs lättåkta och mkt kompetenta samtidigt. Dock frågetecken om det är värt priset ändå, om alternativet är D80/D84 som båda är riktiga premiumskidor. Hade nog inte lagt ut så mycket utan att provåka. Men om inte priset spelar roll så kanske fundera på Stöckli Laser AX, brukar nämnas i dessa sammanhang. Har dock inte testat dem heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl, Deacon 80 vs 84 vs v-werks?
Tillbaka
Topp