Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 84 vs. RTM 84/86 samt val av längd på skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1293306" data-attributes="member: 144594"><p>Det är litet olika för olika skidor plus att åkarens vikt och åkstil/preferens mm nog påverkar mer än åkarens längd. Dessutom finns det skidmodeller som mer ändrar egenskaper inom samma modell beroende på längd och andra som inte gör det. Alltså vanskligt att ge råd (som i alla skidfrågor).</p><p></p><p>Jag är 186cm/85kg, har Deacon80 i 182 cm men troligen hade även 177 cm fungerat bra eftersom min självlärda gammeldags åkteknik är sisådär och de skidor vi diskuterar här tål hög fart utan att fladdra.</p><p>Om du tycker att Deacon 80 låter bra men litet smal - glöm då inte att läsa på om Völkl Kendo. Jag tror den har en större "sweet spot" än pistlokomotivet Deacon 84.</p><p></p><p>Och - om du lyckas testa innan du köper något så är det guld värt. För dig skulle jag föreslå de längre alternativen, under 180 låter definitivt för kort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1293306, member: 144594"] Det är litet olika för olika skidor plus att åkarens vikt och åkstil/preferens mm nog påverkar mer än åkarens längd. Dessutom finns det skidmodeller som mer ändrar egenskaper inom samma modell beroende på längd och andra som inte gör det. Alltså vanskligt att ge råd (som i alla skidfrågor). Jag är 186cm/85kg, har Deacon80 i 182 cm men troligen hade även 177 cm fungerat bra eftersom min självlärda gammeldags åkteknik är sisådär och de skidor vi diskuterar här tål hög fart utan att fladdra. Om du tycker att Deacon 80 låter bra men litet smal - glöm då inte att läsa på om Völkl Kendo. Jag tror den har en större "sweet spot" än pistlokomotivet Deacon 84. Och - om du lyckas testa innan du köper något så är det guld värt. För dig skulle jag föreslå de längre alternativen, under 180 låter definitivt för kort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Deacon 84 vs. RTM 84/86 samt val av längd på skida
Tillbaka
Topp