Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl G4 - 188 eller 198?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spOnkan" data-source="post: 12664" data-attributes="member: 13011"><p>Det börjar bli dags att inhandla årets nya skidor och jag frågar alla experter på forumet efter hjälp. Jag tvekar på vilken längd jag skall köpa på mina nya G4:or.</p><p></p><p>Jag väger 85 kg och är 190 cm lång, åker fort och aggressivt och mestadelen av tiden i alperna. Tillbringar större delen av dagen utanför pisterna, ca 75 % av tiden. Ibland hoppar jag i big jumps och pipe, men mest blir det klippor. Jag hade tänkt köpa 198:orna, men efter att ha diskuterat saken med en kompis tvekar jag lite. </p><p></p><p>Längd ger ju stabilitet, men jag väger det mot den extra smidighet som 10 cm kortare skidor ger i trånga passager, korridorer och skogsåkning tex. Och eftersom G4 redan är en stabil skida, kanske det är onödigt att gå upp i längd och därmed få en otympligare skida. Så frågan till er - vad tycker ni?</p><p></p><p>>> RR <<</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spOnkan, post: 12664, member: 13011"] Det börjar bli dags att inhandla årets nya skidor och jag frågar alla experter på forumet efter hjälp. Jag tvekar på vilken längd jag skall köpa på mina nya G4:or. Jag väger 85 kg och är 190 cm lång, åker fort och aggressivt och mestadelen av tiden i alperna. Tillbringar större delen av dagen utanför pisterna, ca 75 % av tiden. Ibland hoppar jag i big jumps och pipe, men mest blir det klippor. Jag hade tänkt köpa 198:orna, men efter att ha diskuterat saken med en kompis tvekar jag lite. Längd ger ju stabilitet, men jag väger det mot den extra smidighet som 10 cm kortare skidor ger i trånga passager, korridorer och skogsåkning tex. Och eftersom G4 redan är en stabil skida, kanske det är onödigt att gå upp i längd och därmed få en otympligare skida. Så frågan till er - vad tycker ni? >> RR << [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl G4 - 188 eller 198?
Tillbaka
Topp