Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl G4 - 188 eller 198?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="coig" data-source="post: 12668" data-attributes="member: 12090"><p>Den åkningen jag gjort på G4orna har varit på längd 188. Jag väger ca 70 kg och är 180 lång, både fysik och teknik är enligt mig undermålig. För mig var 188 långa G4or en utmaning, en kul utmaning. Gjorde man fel straffades man och efter en heldags åkning hade laggen sugit musten ur mig bra. Men det går att åka fort med dom, riktigt fort. Fort nog att skrämma mig så jag skrattade hela vägen ner för berget men inte än gång kändes de ostabila. När jag däremot stod i en isig, brant coloir på aiguillen var jag både tacksam över att de inte var längre och att de hade en lite twintip. </p><p></p><p>Jag kör själv på ett par Fisher BigStix 84, betydligt mjukare och mycket bättre för mig. Kanske inte lika roliga men jag får ut betydligt mer av åkningen. </p><p></p><p>Summa summarum? 188 ger enligt mig nog med stabilitet dock ger de ju mindre bäryta.</p><p></p><p>Good luck mate</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="coig, post: 12668, member: 12090"] Den åkningen jag gjort på G4orna har varit på längd 188. Jag väger ca 70 kg och är 180 lång, både fysik och teknik är enligt mig undermålig. För mig var 188 långa G4or en utmaning, en kul utmaning. Gjorde man fel straffades man och efter en heldags åkning hade laggen sugit musten ur mig bra. Men det går att åka fort med dom, riktigt fort. Fort nog att skrämma mig så jag skrattade hela vägen ner för berget men inte än gång kändes de ostabila. När jag däremot stod i en isig, brant coloir på aiguillen var jag både tacksam över att de inte var längre och att de hade en lite twintip. Jag kör själv på ett par Fisher BigStix 84, betydligt mjukare och mycket bättre för mig. Kanske inte lika roliga men jag får ut betydligt mer av åkningen. Summa summarum? 188 ger enligt mig nog med stabilitet dock ger de ju mindre bäryta. Good luck mate [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl G4 - 188 eller 198?
Tillbaka
Topp