Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl GEM 12/13 och Völkl PYRA 12/13 i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1023913" data-attributes="member: 77701"><p>Hey hey, du ska inte snacka ner dig själv och säga att du är medioker. Grön/blåa linjen i Valparken (och Tignesparken med för den delen) är inte så farlig, jag är världens fegaste person och till och med jag vågade mig dit när jag bodde i Valdi. Never underestimate the power of grupptryck/äventyrslusta.</p><p></p><p>Men till ämnet: Utan att veta hur lång/tung du är så tror jag nog att ja, de funkar. När jag började säsonga hade jag ett par liknande park/allroundlagg till allting. Hade du varit van vid supersnärtiga pistskidor hade jag sagt nej, men vill du ha någonting som funkar att ta sig runt i systemet på (och utvecklas med) så why not. Det viktigaste är inte vilka skidor man har - det går att lära sig att åka på nästan vad som helst. Lägg pengar på ett par pjäxor som sitter bra i första hand.</p><p></p><p>Och ett tips till: Bindningarna. Ja, Marker 10 Free är billig som satan, men lägg trettio euro till så får du ett par Squire, PX 12 eller STH 12 som är rejält mycket bättre.</p><p></p><p>Såg att det var begränsat med längder förresten. Hur lång är du?</p><p></p><p>Förresten, du har inte funderat på att köpa skidor på plats? Det brukar alltid finnas några fjolårsmodeller kvar i butikerna, fördelen då är att du blir bundis med personalen = billig eller gratis service. Finns ju ett gäng outlets nere i Bourg också.. och då slipper du skidfrakten på nervägen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1023913, member: 77701"] Hey hey, du ska inte snacka ner dig själv och säga att du är medioker. Grön/blåa linjen i Valparken (och Tignesparken med för den delen) är inte så farlig, jag är världens fegaste person och till och med jag vågade mig dit när jag bodde i Valdi. Never underestimate the power of grupptryck/äventyrslusta. Men till ämnet: Utan att veta hur lång/tung du är så tror jag nog att ja, de funkar. När jag började säsonga hade jag ett par liknande park/allroundlagg till allting. Hade du varit van vid supersnärtiga pistskidor hade jag sagt nej, men vill du ha någonting som funkar att ta sig runt i systemet på (och utvecklas med) så why not. Det viktigaste är inte vilka skidor man har - det går att lära sig att åka på nästan vad som helst. Lägg pengar på ett par pjäxor som sitter bra i första hand. Och ett tips till: Bindningarna. Ja, Marker 10 Free är billig som satan, men lägg trettio euro till så får du ett par Squire, PX 12 eller STH 12 som är rejält mycket bättre. Såg att det var begränsat med längder förresten. Hur lång är du? Förresten, du har inte funderat på att köpa skidor på plats? Det brukar alltid finnas några fjolårsmodeller kvar i butikerna, fördelen då är att du blir bundis med personalen = billig eller gratis service. Finns ju ett gäng outlets nere i Bourg också.. och då slipper du skidfrakten på nervägen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl GEM 12/13 och Völkl PYRA 12/13 i pisten?
Tillbaka
Topp