Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Völkl Gotama + 7tm power tour, mina nästa telisar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FH_thats_the_shit" data-source="post: 816832" data-attributes="member: 116301"><p>Hej</p><p>Har du tänkt tura en hel del är det helt klar värt att gå på en bindning med tour läge.</p><p>Har själv köpt ett par nya 7tm Power Tour och STI funkar som den ska.</p><p>Dock måste du, som du skriver, använda en fångrem. Detta pga att bromsen inte löser ut om du tappar skidan genom att bindningen släpper i fjädern och inte i utlösningen. Blev lite konstigt kanske.</p><p>Vad jag menar är att om bindningen löser ut som den ska, i utlösningsmekanismen, är allt ok, då funkar bromsarna.</p><p>Men tappar du skidan genom att tex hälen släpper löser inte bromsen ut och skidan sticker iväg.</p><p>Så det är ju både och med STI, bekvämt men du behöver ändå spänna fast en rem.</p><p></p><p>Montering är ganska individuell.</p><p>Många prata om 3pin, BOF på CRS (trampdynan på mitten av aktiva längden av skidan)osv</p><p>Jag monterade Boot center mark - Boot center(inkl läpp) vilket innebär ca -1 cm från true BC.</p><p>Verkar funka bra. Kanske skulle kunna flytta den något länge bak.</p><p>Jag tror du ska ta hänsyn till vart tillverkarna har markerat att tyngden ska läggas och inte helt blint titta på mitten av skidan så som 3 pin. Vilken typ av spann på skidan tror jag spelar in där med.</p><p></p><p>Jag kör ett par BD Voodoo 124/88/115 som lättviktare.</p><p>Dock är de lite väl smala i pudret och något mjuka för mig, jag väger dock ca 20 kg mer än dig.</p><p>Investerade i ett par Katana för puder/offpist i år och är väldigt nyfiken på hur de funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FH_thats_the_shit, post: 816832, member: 116301"] Hej Har du tänkt tura en hel del är det helt klar värt att gå på en bindning med tour läge. Har själv köpt ett par nya 7tm Power Tour och STI funkar som den ska. Dock måste du, som du skriver, använda en fångrem. Detta pga att bromsen inte löser ut om du tappar skidan genom att bindningen släpper i fjädern och inte i utlösningen. Blev lite konstigt kanske. Vad jag menar är att om bindningen löser ut som den ska, i utlösningsmekanismen, är allt ok, då funkar bromsarna. Men tappar du skidan genom att tex hälen släpper löser inte bromsen ut och skidan sticker iväg. Så det är ju både och med STI, bekvämt men du behöver ändå spänna fast en rem. Montering är ganska individuell. Många prata om 3pin, BOF på CRS (trampdynan på mitten av aktiva längden av skidan)osv Jag monterade Boot center mark - Boot center(inkl läpp) vilket innebär ca -1 cm från true BC. Verkar funka bra. Kanske skulle kunna flytta den något länge bak. Jag tror du ska ta hänsyn till vart tillverkarna har markerat att tyngden ska läggas och inte helt blint titta på mitten av skidan så som 3 pin. Vilken typ av spann på skidan tror jag spelar in där med. Jag kör ett par BD Voodoo 124/88/115 som lättviktare. Dock är de lite väl smala i pudret och något mjuka för mig, jag väger dock ca 20 kg mer än dig. Investerade i ett par Katana för puder/offpist i år och är väldigt nyfiken på hur de funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Völkl Gotama + 7tm power tour, mina nästa telisar!
Tillbaka
Topp