Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Gotama eller Kantana
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="antmoritz" data-source="post: 977065" data-attributes="member: 132165"><p>Så du tycker att jag ska ha en ännu bredare skida? Upp mot 120mm?</p><p></p><p>- Jag är 1,82m lång och väger runt 75kg.</p><p>- Åker 35% pist, 65% offpist.</p><p>- Har åkt skidor sedan jag var kanske 4 år. Är idag 19 år. </p><p>- Kan inte riktigt komma ihåg de specifika namnen på mina tidigare skidor, men har mestadels varit raceskidor (under den perioden jag endast åkte pist) och twintips med en midja på max 90mm. Så jag har inte en väldigt stor erfarenhet av breda skidor. Det är mina Armada som introducerade mig till det.</p><p>- Jag vill att skidan ska vara minst 105mm bred och ha en bra rocker så fronten kommer upp lite mer. Självklart är en fin grafik en bonus, men inte superviktigt. </p><p></p><p>Uppskattar verkligen din hjälp! Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="antmoritz, post: 977065, member: 132165"] Så du tycker att jag ska ha en ännu bredare skida? Upp mot 120mm? - Jag är 1,82m lång och väger runt 75kg. - Åker 35% pist, 65% offpist. - Har åkt skidor sedan jag var kanske 4 år. Är idag 19 år. - Kan inte riktigt komma ihåg de specifika namnen på mina tidigare skidor, men har mestadels varit raceskidor (under den perioden jag endast åkte pist) och twintips med en midja på max 90mm. Så jag har inte en väldigt stor erfarenhet av breda skidor. Det är mina Armada som introducerade mig till det. - Jag vill att skidan ska vara minst 105mm bred och ha en bra rocker så fronten kommer upp lite mer. Självklart är en fin grafik en bonus, men inte superviktigt. Uppskattar verkligen din hjälp! Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Gotama eller Kantana
Tillbaka
Topp