Völkl Gotama var?

sjedda

Ny medlem
Völkl Gotama var?
tjenare, jag har titta lite på dessa skidor (Völkl Gotama). och har bestämt mig för att
"JAG VILL HA DOM" Men någon so vet en online-shop som har dessa till försäljning.
Typ som: Sport-conrad (med human priser, anledningen till att jag inte köper frå conrad e för att dom inte har storlek 167) jag e ca 170 lång och väger 65-67kg....

Snälla hjälp mig (gärna tysk onlin-shop)

M.V.H Sjedda

Völkl Gotama var?
Tror egentlig trygt du kan kjøpe gotama som er lenger enn 167... Det er jo nesten en barneski!
Jeg er ca 180cm 75kg og har gotama 190cm. Ikke kjøp freerideski som er kortere enn deg selv.

Völkl Gotama var?
Atleb har helt rätt, du skall inte ha 167-skidorna, hur tänker du? Du skall ha 180-skidor... Gör om, gör rätt!

Völkl Gotama var?
Tjena! som föregående skrivare (talare) säger.. köp aldrig en friåkningskida kortare än dig själv. jag köpte Gotama ifjol 183 längden. jag är själv 180 cm & väger 81 kg. ibland ångrar jag att jag inte gick på 190 skidan.. skulle tipsa dig om 183. det kanske låter grymt mkt för långt men du kommer snabbt anpassa dig till skidan ändå... och dom extra cm kommer hjälpa dig i offpisten. extra flyt och stabilare skida.

jag tycker om att åka på kortare skidor men med mina Gotama så är jag ibland tvingad till att stå med lätt bakåt lut för att spetsarna inte ska dyka. det är krävande åkning och man hamnar lätt i "baksätet" i den åkpositionen. men det är ju självklart upp till dig vad och hur du vill åka. men våga satsa på en "för lång" skida.. det är inte så avskräckande som man tror. det är mitt tips.

Völkl Gotama var?
tack för alla svar... ja det känns lite avskräckande att köra på e så lång skida ... får se vad jag vaäljer, har varit i kontackt med conrad dom kan beställa hem 167orna om jag vill...

tack för hjälpen

Tillbaka
Topp