Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Gotama var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sture-sson" data-source="post: 127629" data-attributes="member: 42161"><p>Tjena! som föregående skrivare (talare) säger.. köp aldrig en friåkningskida kortare än dig själv. jag köpte Gotama ifjol 183 längden. jag är själv 180 cm & väger 81 kg. ibland ångrar jag att jag inte gick på 190 skidan.. skulle tipsa dig om 183. det kanske låter grymt mkt för långt men du kommer snabbt anpassa dig till skidan ändå... och dom extra cm kommer hjälpa dig i offpisten. extra flyt och stabilare skida.</p><p></p><p>jag tycker om att åka på kortare skidor men med mina Gotama så är jag ibland tvingad till att stå med lätt bakåt lut för att spetsarna inte ska dyka. det är krävande åkning och man hamnar lätt i "baksätet" i den åkpositionen. men det är ju självklart upp till dig vad och hur du vill åka. men våga satsa på en "för lång" skida.. det är inte så avskräckande som man tror. det är mitt tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sture-sson, post: 127629, member: 42161"] Tjena! som föregående skrivare (talare) säger.. köp aldrig en friåkningskida kortare än dig själv. jag köpte Gotama ifjol 183 längden. jag är själv 180 cm & väger 81 kg. ibland ångrar jag att jag inte gick på 190 skidan.. skulle tipsa dig om 183. det kanske låter grymt mkt för långt men du kommer snabbt anpassa dig till skidan ändå... och dom extra cm kommer hjälpa dig i offpisten. extra flyt och stabilare skida. jag tycker om att åka på kortare skidor men med mina Gotama så är jag ibland tvingad till att stå med lätt bakåt lut för att spetsarna inte ska dyka. det är krävande åkning och man hamnar lätt i "baksätet" i den åkpositionen. men det är ju självklart upp till dig vad och hur du vill åka. men våga satsa på en "för lång" skida.. det är inte så avskräckande som man tror. det är mitt tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Gotama var?
Tillbaka
Topp