Völkl, K2 eller dynastar?

AndreasH86

Ny medlem
Völkl, K2 eller dynastar?
Var i Vemdalen hela förra veckan för att åka lite bräda. Har en bräda och redan första dagen ramlade jag rätt illa och slog i huvudet. Fick en lätt hjärnskakning, efter en dags vila så bestämde jag mig för fortsätta åka. Hade ju endå betalat för resan. Blev väldigt osäker och harrig på bräda efter fallet. Bestämde mig då för att hyra skidor istället. Det var 10 år sen jag åkte skidor och då hade jag bara åkt ett par dagar. Hyrde ett par head nybörjarskidor och det gick väldigt bra. Tog mig för nästan alla pister hyffsat. Nu har jag fastnat för skidor istället för bräda som jag lägger på hyllan.

Jag är alltså nybörjare men efter att pratat med folk i Vemdalen så ska jag nog ha lite styvare skidor som är mer anpassade för medelåkaren så att jag har nåt att växa in i. Jag är lite sugen på att köpa egna skidor än att hålla på att hyra. Åker inte specielt mycket men känner endå att jag vill äga min skidor. Jag provade Ola Rockbergs guide och kom fram till att jag ska ha skidor som är mellan 170-180 cm.

I och med att jag inte vill betala allt för mycket pengar så kollade jag sport-conrads hemsida, specielt på deras utförsäljningsida. Där hade dom ett par Völkl Tiger snow, K2 Apache blackhawk och ett par dynastar driver för en rimlig peng. Vilket av paren skulle ni rekommendera för mig? Jag är mest inne på Völkl eller K2. Har försökt leta lite info om dom men hittar inte specielt mycket om dom.

Vad tror ni, vilket av paren ska jag införskaffa?

Tillbaka
Topp