Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma 185 eller Head Mojo 90 186
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 265895" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har testat Karman i 185, Mojon i 176 och Mantran i 184. Jag är 174 och väger 73 kanske... Själv kör jag på Scratch BC i 185 (hade 178:orna förra året), så jag gillar den här typen av lagg!</p><p></p><p>Mojon upplevde jag som riktigt lekfull, kanske för att den var kortare, kanske för att den hade lite, lite tajtare radie, svårt att säga vad det var. Karman och Mantran har ganska stor svängradie så det krävs mer fart för att få igång dem, men om de är välvårdade och har bra kanter är de riktigt roliga. Jag hade nästan föreslagit Mantran om det stod mellan Mantra och Karma. Lite bättre egenskaper i puder, och så tyckte jag att den var trevligare i pisten, lite mer ös typ... Var dock längesen jag testade Karma. Om du väljer Mantran så skall du välja 191, helt klart! Du är så pass stor och tung att det blir fel att ta 184:an, när d väl får åka lössnö så vill du ha den extra längden...</p><p></p><p>Angående bindningar, antingen 14-dinare från Look/Rossi eller Rossis FKS 155 eller 185 eller Looks P18. Völkl kommer ju med Markerbindingar, M14 funkar helt ok, men Look/Rossi är trevligare... Marker M18 har samma dinskala som P18, och bör funka likvärdigt. Dock har jag för mig att den väger mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 265895, member: 46762"] Jag har testat Karman i 185, Mojon i 176 och Mantran i 184. Jag är 174 och väger 73 kanske... Själv kör jag på Scratch BC i 185 (hade 178:orna förra året), så jag gillar den här typen av lagg! Mojon upplevde jag som riktigt lekfull, kanske för att den var kortare, kanske för att den hade lite, lite tajtare radie, svårt att säga vad det var. Karman och Mantran har ganska stor svängradie så det krävs mer fart för att få igång dem, men om de är välvårdade och har bra kanter är de riktigt roliga. Jag hade nästan föreslagit Mantran om det stod mellan Mantra och Karma. Lite bättre egenskaper i puder, och så tyckte jag att den var trevligare i pisten, lite mer ös typ... Var dock längesen jag testade Karma. Om du väljer Mantran så skall du välja 191, helt klart! Du är så pass stor och tung att det blir fel att ta 184:an, när d väl får åka lössnö så vill du ha den extra längden... Angående bindningar, antingen 14-dinare från Look/Rossi eller Rossis FKS 155 eller 185 eller Looks P18. Völkl kommer ju med Markerbindingar, M14 funkar helt ok, men Look/Rossi är trevligare... Marker M18 har samma dinskala som P18, och bör funka likvärdigt. Dock har jag för mig att den väger mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma 185 eller Head Mojo 90 186
Tillbaka
Topp