Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl karma vilka bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 235904" data-attributes="member: 12644"><p>Svårt val. Beror ju helt på hur duktig du är och hur aggresivt du åker. Av dom på den sidan skulle jag valt mellan Marker M20.0 och Look p18. Det vanligaste är att man monterar Marker på Völkl-skidor eftersom Marker & Völkl är partners men det spelar egentligen ingen roll vilket märke man väljer. Alla märken passar på Völkl.</p><p></p><p>Marker & Look är helt en klass för sig en bra bit över alla andra märken. Båda är grymt bra. Personligen föredrar jag Marker eftersom dom är lite mer lättanvända (t.ex. i puder eller när man ska ta av skidorna). Däremot, i detta fallet är jag lite tveksam. Jag gillar inte DIN 11-20. En bindning funkar bäst i sitt mellanregister, alltså runt 15-16 här. Look's p18 har DIN 8-18 vilket jag tycker är ultimat (iaf för mig).</p><p></p><p>Slutsats: Svårt att veta vilken bindning som är bäst för dig men personligen hade jag valt Look p18 pga. en bättre DIN-skala. Ett alternativ är dock att välja en Marker Comp 18 som jag tycker är en fantastiskt bra bindning och som har DIN 8-18, precis som Look p18.</p><p></p><p>Well, well... hoppas du blev klokare. Lycka till och va rädd om knäna!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 235904, member: 12644"] Svårt val. Beror ju helt på hur duktig du är och hur aggresivt du åker. Av dom på den sidan skulle jag valt mellan Marker M20.0 och Look p18. Det vanligaste är att man monterar Marker på Völkl-skidor eftersom Marker & Völkl är partners men det spelar egentligen ingen roll vilket märke man väljer. Alla märken passar på Völkl. Marker & Look är helt en klass för sig en bra bit över alla andra märken. Båda är grymt bra. Personligen föredrar jag Marker eftersom dom är lite mer lättanvända (t.ex. i puder eller när man ska ta av skidorna). Däremot, i detta fallet är jag lite tveksam. Jag gillar inte DIN 11-20. En bindning funkar bäst i sitt mellanregister, alltså runt 15-16 här. Look's p18 har DIN 8-18 vilket jag tycker är ultimat (iaf för mig). Slutsats: Svårt att veta vilken bindning som är bäst för dig men personligen hade jag valt Look p18 pga. en bättre DIN-skala. Ett alternativ är dock att välja en Marker Comp 18 som jag tycker är en fantastiskt bra bindning och som har DIN 8-18, precis som Look p18. Well, well... hoppas du blev klokare. Lycka till och va rädd om knäna! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl karma vilka bindningar?
Tillbaka
Topp