Völkl Karma vs K2 Public Enemy vs Salomon Teneighty

Ja! ännu mer mycket faktafyllda inlägg med en liten nypa kufiskhet...

Karma är fräna, men du kanske ska testa dig fram?

Du måste ju vara helt jävla dum i huvet. Många på denna sida kan säkert ge dig bra svar! Men då måste du ju skriva hur du åker vad du väger och kanske vart du åker. Är du en lite snällare åkare skulle jag tagit teneighty men var ärlig mot dig var, hur och hur ofta åker du? Kanske är en lite mjukare pistskida ditt val?

Du måste vara helt jävla dum i huvet! Klarar du inte av att upplysa en helt nyreggad medlem om att det är bra med lite mer info för att kunna ge nåt bra svar i skidkvalet, utan att vara otrevlig, så kan du lika gärna hålla näbben stängd!

... tar till mig av kritiken! Får vällan skylla på att det är Måndag och att jag helst skulle vilja befinna mig någon annastans! Bra att du säger till GNU!

Bästa Nene!
Berätta lite mer om dig själv, hur duktig du är, hur mycket du kör och var du tänker använda skidorna mest (pist, park eller offpist) så kommer du säkert att få ett och annat bra svar. Även om jag inte "jibbar" själv har jag fått uppfattningen om att alla de skidor du nämner är bra. Ett säkert kort är 1080 som för en lättare åkare är enormt allround och fungerar bra på alla underlag. Kolla recensionerna!

That´s all kids! / MM

Ja – jag måste vara helt jävla dum i huvet – jag er oxå dansk – jag tänker använda skidorna mest park och offpist. Jag er 179 cm och väger 73 kg. jag åker på skidor 8 veckor pr. säsong. Jag er riktigt bra i pisten – nybörjare i park och offpist. Jag har vunnat skidorne i en konkurrence och måste valge och kan inte testa mig fram - ingen snö i danmark.

Jag tycker att du ska välja Karma´n, dels för att du kommer att köra offpist o park! Karman är bredast + att dom fungerar bra i parken. Public Enemyn har fått kritik för att vara för styva för parken,sen tror jag att ett par Völkl Karma 177 är perfekt längd till dig.

Hoppas du "hittar" rätt skida!!
//Pep

ojojoj, jag fick en deja vú!!!

känns ju faktiskt som jga sett 78352 liknande frågor "...vilka skidor????"

Jme:

Känns som om jag har sett minst lika många av dina klagande svar i dessa foruminlägg.
Om du nu inte vill läsa sånt, så är det ju faktiskt upp till dig.

Dessutom funkar det liksom inte att kika på vad andra har fått för rekommendationer, då alla åkare inte har samma vikt, längd och åkskicklighet.

Lägg ner den där energin på skidåkningen i stället, så utvecklas du säkert dubbelt så snabbt i backen.

Nåja, åter till ämnet.

Jag har kikat både på Karman och PE:n, och jag har fortfarande ingen aning om vilken jag skulle välja.
För tillfället lutar det inte åt något av dessa håll, utan jag har hittat ett par andra skidor, som förhoppningsvis passar min storlek och åkning lite bättre.

Jag har testat Teneightyn, och enligt mig är den ganska tråkig.
Den är helt okej att hoppa med, men i pisten var den ingen höjdare.
Känns bara som om piståkningen blir någon slags transportsträcka mellan hoppen.

Jag skulle nog valt Karman om jag var dig.
Den funkar bäst offpist av dem, och jag har bara haft bra erfarenheter av Völkls skidor hittills.

MVH
Jonas.

Jag har ett par salomon 1080, funkar kanon i parken och funkar bra i pisten, om det inte går allt för fort. Dem är helt dugliga utan för pisten. En bra allroundskida som funkar för det mesta.

jag står inför samma utimatum, men vad jag har förstått så står det mellan Pe och Karma om vilken skida som e den vasaste allroundskidan, Karman skall vara bäst offpist och i parken medan PE är den kvickaste i pisten.

Det är bara att prioritera.

Längden beror ju också på vad du skall ha dem till, pist o park skall du ha en lite kortare skida, 179 och neråt, medans om du skall åka mer offpist skall den vara längre, 179 och uppåt!

Tillbaka
Topp