Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grahnan" data-source="post: 220345" data-attributes="member: 68046"><p>Det verkar som Karman och PE är de som hittils verkar vara mest populära bland era svar. Ett genomgående svar verkar i alla fall vara att köpa långa skidor. Om jag har förstått det rätt så ger det en skida med bättre bärighet på snön (större area) och en stabilare skida i högra hastigheter.</p><p></p><p>Jag låg och läste ett twintiptestet i "åka skidor" Och läste om Karma. Det var nästan bara positiva reaktioner från testpanelen. Den enda som de klagade på var dålig stabilitet i switch. Dock tror jag inte detta ska vara något större problem för mig för det är inte parken jag är mest inriktad på. </p><p></p><p>Sedan läste jag i samma test om årets PE, den fick också väldigt bra kritik men det som var dåligt var att ovansidan slits lätt. Vet inte egentligen hur stort problem det är egentligen, men det är ju aldrig roligt att åka på nya skidor som ser sletna ut.</p><p></p><p>Sedan kikade jag nu på Rossignol Scratch BC WRS som låg på samma pris som karman.</p><p>Det verkar mer inriktad mot offpist om jag har förstått det rätt? Det sägs även i "åka skidor" att den har dåligt isgrepp, vilket kan vara ganska störande för mig som även gillar hårda backar. </p><p></p><p>Så om man skulle jämföra denna skidan mot Karman, vilken skulle då passa bäst? Spontant skulle jag säga själv Karman men vad tycker ni? </p><p></p><p>Fortsätt ösa in förslag med motivationer!!</p><p></p><p>MVH Magnus!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grahnan, post: 220345, member: 68046"] Det verkar som Karman och PE är de som hittils verkar vara mest populära bland era svar. Ett genomgående svar verkar i alla fall vara att köpa långa skidor. Om jag har förstått det rätt så ger det en skida med bättre bärighet på snön (större area) och en stabilare skida i högra hastigheter. Jag låg och läste ett twintiptestet i "åka skidor" Och läste om Karma. Det var nästan bara positiva reaktioner från testpanelen. Den enda som de klagade på var dålig stabilitet i switch. Dock tror jag inte detta ska vara något större problem för mig för det är inte parken jag är mest inriktad på. Sedan läste jag i samma test om årets PE, den fick också väldigt bra kritik men det som var dåligt var att ovansidan slits lätt. Vet inte egentligen hur stort problem det är egentligen, men det är ju aldrig roligt att åka på nya skidor som ser sletna ut. Sedan kikade jag nu på Rossignol Scratch BC WRS som låg på samma pris som karman. Det verkar mer inriktad mot offpist om jag har förstått det rätt? Det sägs även i "åka skidor" att den har dåligt isgrepp, vilket kan vara ganska störande för mig som även gillar hårda backar. Så om man skulle jämföra denna skidan mot Karman, vilken skulle då passa bäst? Spontant skulle jag säga själv Karman men vad tycker ni? Fortsätt ösa in förslag med motivationer!! MVH Magnus! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Tillbaka
Topp