Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grahnan" data-source="post: 220896" data-attributes="member: 68046"><p>"Peter_K" Jag har läst den med intresse och funnit mycket intressant läsning i den tråden. Jag saknar dock information om K2 PE som jag har läst om på annat håll och som har fått väldigt bra kritik. </p><p></p><p>Så just nu är jag lite tveksam vad jag ska välja, Karma (169cm) eller Public enemy (169 / 174). Det är ett väldigt svårt val tycker jag. Karman är betydligt snyggare och har fått bra kritik både från resensioner och från er på sidan, den ska dock inte vara någon höjdare utanför pisten. Public enemy verkar vara en väldigt bra allroundskida som verkar gå hem hos många, utseendet lockar dock inte så mycket och dessutom blir den väldigt lätt repig.</p><p></p><p>Jag kan ju berätta om mina skiderfarenheter. Jag har åkt ungefär sedan jag var 10 år gammal, alltså i nio år. Jag har dock under de två sista åren kört Snowboard för jag ville lära mig behärska denna leksak med, men insåg att det var skidor jag tyckte var roligast. Jag kan väll inte påstå att jag är ett proffs men kanske en bit över medel i alla fall. Att åka fort räds jag inte över, tvärt om tycker jag det är otroligt skönt att bara piska på i pisterna om det inte är fullt med personer i backen som stör allt för mycket. </p><p></p><p>Jag har är ingen jätteerfaren åkare i puder då våra svenska förhållanden inte är de bästa då jag har varit iväg och åkt. Jag har dock åkt en del puder när jag ett år var i alperna så i offpisten kan man säga att jag är en relativ nybörjare. Detta är något jag tänker ändra på för jag tycker att känslan av att glida fram i orört puder är otroligt härligt.</p><p></p><p>Så vad tycker ni, vad är bäst val för mig? Är detta två skidor som skulle passa mig och vilken skulle i så fall passa bäst? Är det någon skida som är bättre?</p><p></p><p>Ös på med svar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grahnan, post: 220896, member: 68046"] "Peter_K" Jag har läst den med intresse och funnit mycket intressant läsning i den tråden. Jag saknar dock information om K2 PE som jag har läst om på annat håll och som har fått väldigt bra kritik. Så just nu är jag lite tveksam vad jag ska välja, Karma (169cm) eller Public enemy (169 / 174). Det är ett väldigt svårt val tycker jag. Karman är betydligt snyggare och har fått bra kritik både från resensioner och från er på sidan, den ska dock inte vara någon höjdare utanför pisten. Public enemy verkar vara en väldigt bra allroundskida som verkar gå hem hos många, utseendet lockar dock inte så mycket och dessutom blir den väldigt lätt repig. Jag kan ju berätta om mina skiderfarenheter. Jag har åkt ungefär sedan jag var 10 år gammal, alltså i nio år. Jag har dock under de två sista åren kört Snowboard för jag ville lära mig behärska denna leksak med, men insåg att det var skidor jag tyckte var roligast. Jag kan väll inte påstå att jag är ett proffs men kanske en bit över medel i alla fall. Att åka fort räds jag inte över, tvärt om tycker jag det är otroligt skönt att bara piska på i pisterna om det inte är fullt med personer i backen som stör allt för mycket. Jag har är ingen jätteerfaren åkare i puder då våra svenska förhållanden inte är de bästa då jag har varit iväg och åkt. Jag har dock åkt en del puder när jag ett år var i alperna så i offpisten kan man säga att jag är en relativ nybörjare. Detta är något jag tänker ändra på för jag tycker att känslan av att glida fram i orört puder är otroligt härligt. Så vad tycker ni, vad är bäst val för mig? Är detta två skidor som skulle passa mig och vilken skulle i så fall passa bäst? Är det någon skida som är bättre? Ös på med svar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Tillbaka
Topp