Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grahnan" data-source="post: 224488" data-attributes="member: 68046"><p>Okej till Jens först och främst.</p><p></p><p>Av din bedömning så har inte jag så mycket skidvana. Så vad grundar du detta på? Det du har att gå på är att jag åker ett visst antal dagar per år. Att jag inte har så stor kunskap innom hårdvarubiten har absolut inget med min skidvana att göra. Jag skulle t.ex kunna köra bil som en gud även om jag inte var hade en aning om bilen heter BMW eller Audi.</p><p></p><p>Till jens och alla experter på freeride.</p><p></p><p>1. Jag har nu bestämmt mig för att istället för en kompromiss mellan TT och carving så ska jag köpa en Carvingskida i år och en TT nästa år. Så i år är det mestadels pist som gäller och om det finns något puder så åker jag gärna det. Tyvärr är det ofta ganska stor brist på detta så troligtvis blir det mestadels pist. Så i år tänker jag i alla fall inte hoppa, det tar jag nästa år.</p><p></p><p>2. Självklart förstår jag att man får det man betalar för men frågan jag ställde var om denna var så bra som hon sa för i så fall tycker jag att det skulle vara ett bra köp. Angående att fråga experterna på freeride så är det just det jag håller på med just nu.</p><p></p><p>3. Det som verkar genomgående på detta forum är att välja en skida som är ungefär i ens längd eller något längre. Gäller detta även för carving eller är detta mestadels för TT?</p><p></p><p>4 . Jag har varit väldigt inriktad på att köpa Karma från sport-conrad för de verkar vara ett seriöst företag. Det som talar emot är att jag lättare och snabbare kan få skidorna servade här i Sverige än att skicka iväg dem till tyskland igen. Finns det någon annan bra sida som säljer billiga skidor? </p><p></p><p>Så Z1 är alltså en väldigt mjuk skida som egentligen inte skulle passsa mig så bra? Så vad finns det för andra Carvingskidor som är bra som skulle passa mig bra?</p><p></p><p>Med vänliga hälsningar</p><p>Magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grahnan, post: 224488, member: 68046"] Okej till Jens först och främst. Av din bedömning så har inte jag så mycket skidvana. Så vad grundar du detta på? Det du har att gå på är att jag åker ett visst antal dagar per år. Att jag inte har så stor kunskap innom hårdvarubiten har absolut inget med min skidvana att göra. Jag skulle t.ex kunna köra bil som en gud även om jag inte var hade en aning om bilen heter BMW eller Audi. Till jens och alla experter på freeride. 1. Jag har nu bestämmt mig för att istället för en kompromiss mellan TT och carving så ska jag köpa en Carvingskida i år och en TT nästa år. Så i år är det mestadels pist som gäller och om det finns något puder så åker jag gärna det. Tyvärr är det ofta ganska stor brist på detta så troligtvis blir det mestadels pist. Så i år tänker jag i alla fall inte hoppa, det tar jag nästa år. 2. Självklart förstår jag att man får det man betalar för men frågan jag ställde var om denna var så bra som hon sa för i så fall tycker jag att det skulle vara ett bra köp. Angående att fråga experterna på freeride så är det just det jag håller på med just nu. 3. Det som verkar genomgående på detta forum är att välja en skida som är ungefär i ens längd eller något längre. Gäller detta även för carving eller är detta mestadels för TT? 4 . Jag har varit väldigt inriktad på att köpa Karma från sport-conrad för de verkar vara ett seriöst företag. Det som talar emot är att jag lättare och snabbare kan få skidorna servade här i Sverige än att skicka iväg dem till tyskland igen. Finns det någon annan bra sida som säljer billiga skidor? Så Z1 är alltså en väldigt mjuk skida som egentligen inte skulle passsa mig så bra? Så vad finns det för andra Carvingskidor som är bra som skulle passa mig bra? Med vänliga hälsningar Magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Tillbaka
Topp