Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jens_Carlsson" data-source="post: 224514" data-attributes="member: 33686"><p>Puhh, Jag och alla andra skriver för att hjälpa dig. Så sluta hålla på och gagga speciellt när det är DU som är ute och cyklar. Skidvana handlar om hur mycket man har åkt och hur "duktig" man är på det. Kunskap om skid modeller och märken är något helt annat.</p><p></p><p></p><p></p><p>Sen svar på dina frågor.</p><p></p><p>1. Carvingen lämpar sig nog bättre åt dig. Men endel TT skidor är rättså lika i egenskaper som Carving. Fråga experterna på sidan om hjälp. De är duktiga.</p><p></p><p>2. ´Bra</p><p></p><p>3. Längden på skidan är självklart beroende på skidans radie och hur du tänkt anväda den.</p><p>Men om man ska generalisera så sikta in dig på en skida i din egen längd.</p><p></p><p>Det finns en bra guide för det på Freerides sida också om vilken längd man bör välja.</p><p>Men som sagt den är bara på ett ungefär, eller hur jag ska uttrycka mig.</p><p>Det beror som sagt på vad man är ute efter hos en skida.</p><p></p><p>4. Hur ofta knäcker du ett par skidor eller gör likande saker som beror på konstruktionsfel? Av egna erfarenheter kan jag säga att visst det tar längre tid när man ska skicka runt skidan. MEN jag kan lova att det tar lång tid i Sverige med förmestadels. </p><p>Om det inte handlar om små fel. Småfel eller lagningar sköter vilken skidverkstad som helst oavsett om du köpt skidan i Sverige eller Tyskland.</p><p></p><p>Ja det finns flera olika sidor där det säljs skapligt billigt på internet, Det öppnade tillexempel en sida för snart 2 veckor sen som säljer i skapliga priser. Sök på forumet så hittar du säkert fler. Sen såg jag att det var en till kille som skrev och rekomenderade en sida längre upp i denna tråd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jens_Carlsson, post: 224514, member: 33686"] Puhh, Jag och alla andra skriver för att hjälpa dig. Så sluta hålla på och gagga speciellt när det är DU som är ute och cyklar. Skidvana handlar om hur mycket man har åkt och hur "duktig" man är på det. Kunskap om skid modeller och märken är något helt annat. Sen svar på dina frågor. 1. Carvingen lämpar sig nog bättre åt dig. Men endel TT skidor är rättså lika i egenskaper som Carving. Fråga experterna på sidan om hjälp. De är duktiga. 2. ´Bra 3. Längden på skidan är självklart beroende på skidans radie och hur du tänkt anväda den. Men om man ska generalisera så sikta in dig på en skida i din egen längd. Det finns en bra guide för det på Freerides sida också om vilken längd man bör välja. Men som sagt den är bara på ett ungefär, eller hur jag ska uttrycka mig. Det beror som sagt på vad man är ute efter hos en skida. 4. Hur ofta knäcker du ett par skidor eller gör likande saker som beror på konstruktionsfel? Av egna erfarenheter kan jag säga att visst det tar längre tid när man ska skicka runt skidan. MEN jag kan lova att det tar lång tid i Sverige med förmestadels. Om det inte handlar om små fel. Småfel eller lagningar sköter vilken skidverkstad som helst oavsett om du köpt skidan i Sverige eller Tyskland. Ja det finns flera olika sidor där det säljs skapligt billigt på internet, Det öppnade tillexempel en sida för snart 2 veckor sen som säljer i skapliga priser. Sök på forumet så hittar du säkert fler. Sen såg jag att det var en till kille som skrev och rekomenderade en sida längre upp i denna tråd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Tillbaka
Topp