Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 224668" data-attributes="member: 15091"><p>Grahnan:</p><p></p><p>Bra att du förstått att ett par skidor skulle bli en kompromiss, så blir det alltid. Inget slår Pontoon i midjedjupt och inget slår ett par GS lagg i isig pist.</p><p></p><p>Även med en pistskida i pisten kommer det bli vissa kompromisser. Jag är examinerad skidlärare och på våran examen får vi bara ha 1 par skidor och ska kunna köra kortsväng mot skär, stora skärande i hög fart där vi minskar radien på svängen, mycket dynamik och kraft mao., puckel, långsamma sladdsvängar, storslalombana m.m.</p><p></p><p>Detta är en svår ekvation men merparten av oss körde på en skicrosskida i kortare längd eller en world cup racecarve. En sådan skida tycker jag är det mest allround man kan hitta för piståkning.</p><p></p><p>Du har redan nosat på en sån skida, Völkl Supersport 5*, eller Allstar, Head iXRC 1200 SW eller 1400 chip, Fischer WC RC, Atomic Supercross 11 eller B5, Dynstar Contact 11, Elan Speedwave 14 m.fl., alla märken av rang har en.</p><p></p><p>Edit: Jag har Headen där, iXRC 1200 i 177 cm, och de har jag kört all möjlig terräng med, i Jackson Hole, så de är allround, tro mig.</p><p>Edit2: Kompletterade mina Head med ett par Ross B4 185 cm, som skötte allt puder och det som inte Headen klarade. Skulle gärna haft några par lagg till men när man flyger så kan man inte plocka med sig hela garderoben och då tyckte jag att dessa två lagg kompletterade varandra bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 224668, member: 15091"] Grahnan: Bra att du förstått att ett par skidor skulle bli en kompromiss, så blir det alltid. Inget slår Pontoon i midjedjupt och inget slår ett par GS lagg i isig pist. Även med en pistskida i pisten kommer det bli vissa kompromisser. Jag är examinerad skidlärare och på våran examen får vi bara ha 1 par skidor och ska kunna köra kortsväng mot skär, stora skärande i hög fart där vi minskar radien på svängen, mycket dynamik och kraft mao., puckel, långsamma sladdsvängar, storslalombana m.m. Detta är en svår ekvation men merparten av oss körde på en skicrosskida i kortare längd eller en world cup racecarve. En sådan skida tycker jag är det mest allround man kan hitta för piståkning. Du har redan nosat på en sån skida, Völkl Supersport 5*, eller Allstar, Head iXRC 1200 SW eller 1400 chip, Fischer WC RC, Atomic Supercross 11 eller B5, Dynstar Contact 11, Elan Speedwave 14 m.fl., alla märken av rang har en. Edit: Jag har Headen där, iXRC 1200 i 177 cm, och de har jag kört all möjlig terräng med, i Jackson Hole, så de är allround, tro mig. Edit2: Kompletterade mina Head med ett par Ross B4 185 cm, som skötte allt puder och det som inte Headen klarade. Skulle gärna haft några par lagg till men när man flyger så kan man inte plocka med sig hela garderoben och då tyckte jag att dessa två lagg kompletterade varandra bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE
Tillbaka
Topp