Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana monteringspunkt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sockerfarsan" data-source="post: 405403" data-attributes="member: 15939"><p>Jag kan inte bistå med något svar, men kanske lite tankehjälp...</p><p></p><p>Bortsett från Mantra så brukar Völkl ha boot center väldigt långt bak. Det låter ungeför som Gotama från '07 och framåt. Där sitter FR-märket 79,8 cm från tailen och då kan man ju dra bort lite åkyra pga twinen. Så märket på Katana borde vara jämförbart.</p><p></p><p>Jag monterade mina Gotama +1 för att jag tyckte det såg sjukt långt bak ut. Men väl på snön kändes det väldigt långt fram. Jag kunde inte pressa spetsarna som jag var van vid från andra skidor. Provkörde ett par på FR och det kändes lite bättre, men jag hade nog gärna backat någon cm till. Om det hade funnits tail att ta av.</p><p></p><p>Nu är det olika skidor men om dom beter sig någorlunda det samma så är jag tveksam till frammonteringen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sockerfarsan, post: 405403, member: 15939"] Jag kan inte bistå med något svar, men kanske lite tankehjälp... Bortsett från Mantra så brukar Völkl ha boot center väldigt långt bak. Det låter ungeför som Gotama från '07 och framåt. Där sitter FR-märket 79,8 cm från tailen och då kan man ju dra bort lite åkyra pga twinen. Så märket på Katana borde vara jämförbart. Jag monterade mina Gotama +1 för att jag tyckte det såg sjukt långt bak ut. Men väl på snön kändes det väldigt långt fram. Jag kunde inte pressa spetsarna som jag var van vid från andra skidor. Provkörde ett par på FR och det kändes lite bättre, men jag hade nog gärna backat någon cm till. Om det hade funnits tail att ta av. Nu är det olika skidor men om dom beter sig någorlunda det samma så är jag tveksam till frammonteringen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana monteringspunkt?
Tillbaka
Topp