Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana monteringspunkt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 411217" data-attributes="member: 12152"><p>Det är lite lurigt att mäta running surface på Katanan iom den lilla rocker som finns (mitt par har en helt plan framände och en anings, anings rocker i tailen). Jag har mätt från den punkt där skidan går i underlaget om man bortser från rockern. </p><p></p><p>Total running surface är 160,0cm.</p><p>Center of running surface= 80/80 med andra ord.</p><p>Rekommenderad monteringspunkt är 69,3cm från tailens running surface-punkt och alltså 10,7 cm bakom running surface center. </p><p></p><p>Jag har testkört mina Katana nu i Idre under helgen. Ingen stor åkning alltså, men ändå nog för att testa balansen i pisten och i uppkörd, ganska tung lössnö i ett antal stängda pister. Jag monterade 12mm fram och skidan känns med detta trim ganska överstyrd faktiskt, dvs lite väl långt fram. Dock är den samtidigt väldigt smidig och rolig, men det hade inte skadat med aningen mindre överstyrning. Så här i efterhand hade det inte varit fel att sätta bootcenter på rekommenderad punkt, men jag är ändå nöjd med skidan så jag kommer inte att montera om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 411217, member: 12152"] Det är lite lurigt att mäta running surface på Katanan iom den lilla rocker som finns (mitt par har en helt plan framände och en anings, anings rocker i tailen). Jag har mätt från den punkt där skidan går i underlaget om man bortser från rockern. Total running surface är 160,0cm. Center of running surface= 80/80 med andra ord. Rekommenderad monteringspunkt är 69,3cm från tailens running surface-punkt och alltså 10,7 cm bakom running surface center. Jag har testkört mina Katana nu i Idre under helgen. Ingen stor åkning alltså, men ändå nog för att testa balansen i pisten och i uppkörd, ganska tung lössnö i ett antal stängda pister. Jag monterade 12mm fram och skidan känns med detta trim ganska överstyrd faktiskt, dvs lite väl långt fram. Dock är den samtidigt väldigt smidig och rolig, men det hade inte skadat med aningen mindre överstyrning. Så här i efterhand hade det inte varit fel att sätta bootcenter på rekommenderad punkt, men jag är ändå nöjd med skidan så jag kommer inte att montera om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana monteringspunkt?
Tillbaka
Topp