Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana vs K2 SideStash?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 831425" data-attributes="member: 83225"><p>Precis, det är ingen som tror att du blir miljonär på att sälja skidor. Det vi (eller jag kan bara prata för mig själv men jag tror att det är detta de andra reagerar på också) reagerar på är att man i en marknadsekonomi konkurrerar med pris, kvalitet, service och ett antal andra parametrar. Så länge inte handlarna i Sverige lyckas nå ut med sitt budskap om att man får så mycket mervärde av att handla i butik jämfört med på nätet så kommer folk att fortsätta handla på nätet. Det kanske är så enkelt att man som handlare idag inte kan konkurrera med nätbutikerna när det kommer till pris, nahe men då får man ju komma på nånting annat. Anordna provkvällar lokalt? Anordna andra event, erbjud gratis service av skidorna under de första två åren eller vad som helst. Jag reagerar som sagt på att handlare gnäller över att ingen vill betala mer för annars går de i konkurs. För min del skulle det inte spela någon som helst roll ifall Alpingaraget, Skistore och de andra som faktiskt har bra grejer gick i konkurs. Jag bor långt ifrån dessa butiker och har ingen nytta av att de har bra service, alltså kommer jag handla billigt och sen kan jag lämna in skidorna på en verkstad som servar dem åt mig. Detta måste ju iof även garagets kunder göra för jag har svårt att tro att de direkt bjuder på servicen. Jag anser helt enkelt att man som handlare måste sätta sig ner och fundera på vad man kan göra för att motivera sina egna högre priser och om det man gör inte fungerar får man prova något nytt. Att klaga och anse att det är kundernas förbannade skyldighet att stödja en kommer man inte så långt med. Får man fråga förresten ifall du själv nånsin handlar mat på Maxi eller nån motsvarande? Har du handlat möbler på IKEA? Om så är fallet, varför stödjer du inte din lokale handlare, eller din lokale möbelsnickerifabrik?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 831425, member: 83225"] Precis, det är ingen som tror att du blir miljonär på att sälja skidor. Det vi (eller jag kan bara prata för mig själv men jag tror att det är detta de andra reagerar på också) reagerar på är att man i en marknadsekonomi konkurrerar med pris, kvalitet, service och ett antal andra parametrar. Så länge inte handlarna i Sverige lyckas nå ut med sitt budskap om att man får så mycket mervärde av att handla i butik jämfört med på nätet så kommer folk att fortsätta handla på nätet. Det kanske är så enkelt att man som handlare idag inte kan konkurrera med nätbutikerna när det kommer till pris, nahe men då får man ju komma på nånting annat. Anordna provkvällar lokalt? Anordna andra event, erbjud gratis service av skidorna under de första två åren eller vad som helst. Jag reagerar som sagt på att handlare gnäller över att ingen vill betala mer för annars går de i konkurs. För min del skulle det inte spela någon som helst roll ifall Alpingaraget, Skistore och de andra som faktiskt har bra grejer gick i konkurs. Jag bor långt ifrån dessa butiker och har ingen nytta av att de har bra service, alltså kommer jag handla billigt och sen kan jag lämna in skidorna på en verkstad som servar dem åt mig. Detta måste ju iof även garagets kunder göra för jag har svårt att tro att de direkt bjuder på servicen. Jag anser helt enkelt att man som handlare måste sätta sig ner och fundera på vad man kan göra för att motivera sina egna högre priser och om det man gör inte fungerar får man prova något nytt. Att klaga och anse att det är kundernas förbannade skyldighet att stödja en kommer man inte så långt med. Får man fråga förresten ifall du själv nånsin handlar mat på Maxi eller nån motsvarande? Har du handlat möbler på IKEA? Om så är fallet, varför stödjer du inte din lokale handlare, eller din lokale möbelsnickerifabrik? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana vs K2 SideStash?
Tillbaka
Topp