Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kendo?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1014421" data-attributes="member: 45951"><p>Jag hör bön. </p><p></p><p>Men haha alltså va fan. Är detta upplagt?</p><p></p><p>Jag har samma mått och vikter som trådskaparen. Är något kilo tyngre. (Skulle kunna dra ett könsrelaterat skämt här, men väljer att avstå.)</p><p></p><p>Åker dock, så klart, mindre i pist. Jag tänker såhär, att köper du en skida som passar liiite bättre i pisten, kommer du uppmuntras att åka där och tvärtom. </p><p></p><p>Vad gäller längde skulle jag nog gå på 184:an. Jag kör (som bekant!!!1) på ett par Völkl Katana 183 och dom känns i kortaste laget ibland. Dock trivsamt trevliga när det nalkas skog och sådant. Plus att dom är lätta och bära och tar inte så stor plats.</p><p></p><p>Katanan är 112 på midjan istället för Kendons 89(?), men alltså dom funkar helt utan problem i pisten. På det sättet jag åker ska väl sägas. Snitsar på med Rockern.</p><p></p><p>Vad gäller bindningar kör jag Marker Jester, funkar även de trevligt.</p><p></p><p>Varför Kendon och inte något fetare om du vill köra lite utanför?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1014421, member: 45951"] Jag hör bön. Men haha alltså va fan. Är detta upplagt? Jag har samma mått och vikter som trådskaparen. Är något kilo tyngre. (Skulle kunna dra ett könsrelaterat skämt här, men väljer att avstå.) Åker dock, så klart, mindre i pist. Jag tänker såhär, att köper du en skida som passar liiite bättre i pisten, kommer du uppmuntras att åka där och tvärtom. Vad gäller längde skulle jag nog gå på 184:an. Jag kör (som bekant!!!1) på ett par Völkl Katana 183 och dom känns i kortaste laget ibland. Dock trivsamt trevliga när det nalkas skog och sådant. Plus att dom är lätta och bära och tar inte så stor plats. Katanan är 112 på midjan istället för Kendons 89(?), men alltså dom funkar helt utan problem i pisten. På det sättet jag åker ska väl sägas. Snitsar på med Rockern. Vad gäller bindningar kör jag Marker Jester, funkar även de trevligt. Varför Kendon och inte något fetare om du vill köra lite utanför? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kendo?
Tillbaka
Topp