Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kenja, Line SFB Shorty eller annat till min dotter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1205159" data-attributes="member: 29440"><p>Hej, funderar på ett par lite bredare skidor till min dotter 16år i januari c:a 50kg och 158 lång. Hon åker nu på ett par Kanjo 154cm. Duktig åkare och Kanjon har funkat bra men hon åkte mest snowboard förra året.</p><p>Det blir ju mest piståkning men hon gillar ju att åka utanför och i skogen när det går.</p><p>Tänkte passa på att fynda lite nu på fjolårets skidor (Hon har ju även fått ny snowboard till i år) och har bl.a hittat Kenja till bra pris. Tittade lite på dem till förra säsongen men kändes lite dyra och var osäker på om hon skulle klara att trycka igenom en skida med full titanal. Men eftersom Kanjon inte har varit några som helst bekymmer så Känns som det ska funka. Vad tror ni? Och längden räcker 156cm? Brukar väl vara så att längre skida blir hårdare.</p><p>Sen tänker jag att lillebror (11år knappt 38kg)kan ärva dem om de skulle kännas för korta för henne , han åkte på Confession Jr 154cm förra året -kanske risk att han tycker de är för smala då...</p><p>Då kommer även en annan skida upp i tankarna Line SFB Shorty som ju finns i upp till 165cm. Betydligt bredare men tajtare svängradie.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1205159, member: 29440"] Hej, funderar på ett par lite bredare skidor till min dotter 16år i januari c:a 50kg och 158 lång. Hon åker nu på ett par Kanjo 154cm. Duktig åkare och Kanjon har funkat bra men hon åkte mest snowboard förra året. Det blir ju mest piståkning men hon gillar ju att åka utanför och i skogen när det går. Tänkte passa på att fynda lite nu på fjolårets skidor (Hon har ju även fått ny snowboard till i år) och har bl.a hittat Kenja till bra pris. Tittade lite på dem till förra säsongen men kändes lite dyra och var osäker på om hon skulle klara att trycka igenom en skida med full titanal. Men eftersom Kanjon inte har varit några som helst bekymmer så Känns som det ska funka. Vad tror ni? Och längden räcker 156cm? Brukar väl vara så att längre skida blir hårdare. Sen tänker jag att lillebror (11år knappt 38kg)kan ärva dem om de skulle kännas för korta för henne , han åkte på Confession Jr 154cm förra året -kanske risk att han tycker de är för smala då... Då kommer även en annan skida upp i tankarna Line SFB Shorty som ju finns i upp till 165cm. Betydligt bredare men tajtare svängradie. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kenja, Line SFB Shorty eller annat till min dotter
Tillbaka
Topp