Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kenja, Line SFB Shorty eller annat till min dotter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1205462" data-attributes="member: 144594"><p>Har tidiga Soul 7 själv (ej HD) och ja, de är fladdriga, iofs mer en känsla än ett verkligt problem, men de tappar stabilitet i högre farter och längre svängar. De har en "plastig, död" känsla. Vi fann varann inte, fast de är bra i uppkörd pist och liknande och är mycket snälla och lättåkta. Har ej åkt på nyare Soul 7 HD.</p><p></p><p>Tror att Kenja blir bra. De verkar ha en stor "sweet spot" som gynnar utveckling. Min fru (som iofs väger ca 72 kg och är stark i benen) älskar sina Kenja och de gjorde henne direkt till en bättre åkare. Hon är ingen expert alls och vi tycker de verkar funka bra även i lägre farter.</p><p>Annars finns det ju Santa Ana 93, Black Pearl 88, Sheeva 9 mfl som alla kanske är litet mindre krävande (också snygga!!) utan att vara mesiga och kanske ett ännu bättre "vuxenval" för en slank tjej.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1205462, member: 144594"] Har tidiga Soul 7 själv (ej HD) och ja, de är fladdriga, iofs mer en känsla än ett verkligt problem, men de tappar stabilitet i högre farter och längre svängar. De har en "plastig, död" känsla. Vi fann varann inte, fast de är bra i uppkörd pist och liknande och är mycket snälla och lättåkta. Har ej åkt på nyare Soul 7 HD. Tror att Kenja blir bra. De verkar ha en stor "sweet spot" som gynnar utveckling. Min fru (som iofs väger ca 72 kg och är stark i benen) älskar sina Kenja och de gjorde henne direkt till en bättre åkare. Hon är ingen expert alls och vi tycker de verkar funka bra även i lägre farter. Annars finns det ju Santa Ana 93, Black Pearl 88, Sheeva 9 mfl som alla kanske är litet mindre krävande (också snygga!!) utan att vara mesiga och kanske ett ännu bättre "vuxenval" för en slank tjej. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kenja, Line SFB Shorty eller annat till min dotter
Tillbaka
Topp