Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 545473" data-attributes="member: 35991"><p>Aha upplevelsen finns där i puder och även när man kommer ut från åket och får lite hårdare snö under fötterna då den svarar väldigt bra för sin bredd, däremot får i alla fall jag en mer "wow" känsla när jag åker puder på reverse/reverse skidor, men förbannar å andra sidan skiten när jag återigen hamnar i pisten.</p><p>Men på ett öppet puderfält är Kuron en dröm.</p><p></p><p>Vad gäller ordval så är vobbla helt fel, i sidled är det stabilt men den flexar framför foten när alla de 16 (?) centimeterna i skopan skall skyffla undan lite tyngre snö än perfekt puder... Så jag upplever att jag får jobba mer när det är lite stökigt än jag får på mina EHP 193 som bara går rakt över.</p><p></p><p>Förövrigt inte mina Kuro, var också rätt säker på att jag ville ha ett par innan jag provat dem men det är helt enkelt för mjuka för min smak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 545473, member: 35991"] Aha upplevelsen finns där i puder och även när man kommer ut från åket och får lite hårdare snö under fötterna då den svarar väldigt bra för sin bredd, däremot får i alla fall jag en mer "wow" känsla när jag åker puder på reverse/reverse skidor, men förbannar å andra sidan skiten när jag återigen hamnar i pisten. Men på ett öppet puderfält är Kuron en dröm. Vad gäller ordval så är vobbla helt fel, i sidled är det stabilt men den flexar framför foten när alla de 16 (?) centimeterna i skopan skall skyffla undan lite tyngre snö än perfekt puder... Så jag upplever att jag får jobba mer när det är lite stökigt än jag får på mina EHP 193 som bara går rakt över. Förövrigt inte mina Kuro, var också rätt säker på att jag ville ha ett par innan jag provat dem men det är helt enkelt för mjuka för min smak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Tillbaka
Topp