Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 545476" data-attributes="member: 46762"><p>Nu gör jag det man inte får göra, blanda sig i en tråd om skidor som man inte åkt, MEN... Megawatten är en förenklad version av Lotus 120, ung. på samma sätt som EHP är Hoji's version av Lotus 120. Megawatten har kanske inte samma spänst, vridstyvhet och stabilitet som Lotus erbjuder (det saknas ju kolfiber!), men formen är oerhört lik (M. är 5mm bredare överlag).</p><p></p><p>Jag antar att du redan har läst MnO's utlåtande om Megawatten <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=51793" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=51793</a> och det som han säger är relativt allmänt och brukar komma upp om skidor med rocker och rak skärning (Czar, EHP, Lotus...). Mycket lättjobbat och lugnt och stabilt. MnO nämner ju att skidorna inte är bra i hög fart i pist och liknande, och det är väl på just den punkten Lotusarna skiljer sig, har man kanter skulle man nog kunna tävla i Super-G eller störtlopp...</p><p>Överlag så är rak skärning med platt spann och rocker fenomenalt som allroundskida, dåliga förhållande blir inte lika jobbiga, iaf. jämfört med skida med mycket sväng.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 545476, member: 46762"] Nu gör jag det man inte får göra, blanda sig i en tråd om skidor som man inte åkt, MEN... Megawatten är en förenklad version av Lotus 120, ung. på samma sätt som EHP är Hoji's version av Lotus 120. Megawatten har kanske inte samma spänst, vridstyvhet och stabilitet som Lotus erbjuder (det saknas ju kolfiber!), men formen är oerhört lik (M. är 5mm bredare överlag). Jag antar att du redan har läst MnO's utlåtande om Megawatten [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=51793[/URL] och det som han säger är relativt allmänt och brukar komma upp om skidor med rocker och rak skärning (Czar, EHP, Lotus...). Mycket lättjobbat och lugnt och stabilt. MnO nämner ju att skidorna inte är bra i hög fart i pist och liknande, och det är väl på just den punkten Lotusarna skiljer sig, har man kanter skulle man nog kunna tävla i Super-G eller störtlopp... Överlag så är rak skärning med platt spann och rocker fenomenalt som allroundskida, dåliga förhållande blir inte lika jobbiga, iaf. jämfört med skida med mycket sväng. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Tillbaka
Topp