Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pilip" data-source="post: 546716" data-attributes="member: 48002"><p>Jag slog till på ett par Megawatt, som användes under de senare månaderna av säsongen i Whistler, och är fruktansvärt nöjd med valet. Jag ska inte leka killen som kan mest om skidor i världen, men har testar runt lite på de vanligaste skidorna. Jag är väl en stabila 174cm och har 71kg att bära.</p><p></p><p>Enligt mig är Megawatten en större version av Czar182, och fungerar vädligt bra mer eller mindre var som helst på berget. Självklart ligger fördelarna i pudret, där de flyter på fruktansvärt bra, och passar även bra i skogen iom det ickebefintliga spannet.</p><p></p><p>I hårt/skare tycker jag även där skidan presterar, iom att den faktiskt är relativt hård för att vara en så bred skida. Den är mjukare i tippen och hårdnar till där rockern slutar. Just detta var det som fick mig att slå till på skidan, då jag i allmänhet kör relativt snabbt och aggresivt och således ville ha en hård, men ändå bred, skida.</p><p></p><p>När det kommer till åkningen i pisten är dessa skidor såklart inte ultimata, men jag måste ändå säga att jag trivs bra med dom där (även om det kanske har att göra med att jag vant mig in på dem). Från sida till sida och snabba korta svängar går ju förstås inte jättebra, men för mig som egentligen satsar mer på fart än snabba slalomsvängar störs jag inte så mycket av detta.</p><p></p><p>Det lämnar bara de ökända puckelpisterna, där skidan, likt de flesta feta skidor, är väldigt svårkörd. Här passar jag gärna på att försöka "dra en etta" och köra genom pucklarna istället.</p><p></p><p>Summering: Jag är väldigt nöjd med mina Megawatts och kan starkt rekommendera dem, ifall du är ute efter en bred och ganska hård skida, som jag tror trivs bäst i alperna.</p><p></p><p>Hoppas jag hjälpte till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pilip, post: 546716, member: 48002"] Jag slog till på ett par Megawatt, som användes under de senare månaderna av säsongen i Whistler, och är fruktansvärt nöjd med valet. Jag ska inte leka killen som kan mest om skidor i världen, men har testar runt lite på de vanligaste skidorna. Jag är väl en stabila 174cm och har 71kg att bära. Enligt mig är Megawatten en större version av Czar182, och fungerar vädligt bra mer eller mindre var som helst på berget. Självklart ligger fördelarna i pudret, där de flyter på fruktansvärt bra, och passar även bra i skogen iom det ickebefintliga spannet. I hårt/skare tycker jag även där skidan presterar, iom att den faktiskt är relativt hård för att vara en så bred skida. Den är mjukare i tippen och hårdnar till där rockern slutar. Just detta var det som fick mig att slå till på skidan, då jag i allmänhet kör relativt snabbt och aggresivt och således ville ha en hård, men ändå bred, skida. När det kommer till åkningen i pisten är dessa skidor såklart inte ultimata, men jag måste ändå säga att jag trivs bra med dom där (även om det kanske har att göra med att jag vant mig in på dem). Från sida till sida och snabba korta svängar går ju förstås inte jättebra, men för mig som egentligen satsar mer på fart än snabba slalomsvängar störs jag inte så mycket av detta. Det lämnar bara de ökända puckelpisterna, där skidan, likt de flesta feta skidor, är väldigt svårkörd. Här passar jag gärna på att försöka "dra en etta" och köra genom pucklarna istället. Summering: Jag är väldigt nöjd med mina Megawatts och kan starkt rekommendera dem, ifall du är ute efter en bred och ganska hård skida, som jag tror trivs bäst i alperna. Hoppas jag hjälpte till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Tillbaka
Topp