Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 546718" data-attributes="member: 49358"><p>NJae...Megawatten kom väl i år ändå? Kanske att den har utvecklats i så många år som du säger..det vet jag inget om. </p><p></p><p>Men DPS hette ju för Drake Boinay och hade en skida som hette Tabla Rasa som ,vad förstår det som, är en mindre utvecklad Lotus 120, och de fanns att köpa 2003-2004 så utvecklingen av de skidorna ligger väl säkert kring 01-02?</p><p></p><p>Ang att många skidor är en ,mer eller mindre, kopia av Lotus 120 är väl en halvsanning iaf. EHP193 är ju en aningen smalare trävariant av just Lotus 120. Formen känns igen väldigt mkt och har även hört att Hjorleifson pratade just med Stephen Drake , designer och ägare ,?, av DPS, innan EHP193an dök upp. Så många idéer kommer nog från Lotus skidan.</p><p></p><p></p><p>Som sista ord så kan man väl säga såhär. Vill du StigStrand ha en skida som går sjukt bra i puder men även bra i skräpsnö så bör du kika lite på EHP193 eller Lotus 120. Sj har jag bara mkt goda ord om EHP193an och det vet jag många andra har. De som har testat den vet hur stabil och bekväm den är och även kvick när det behövs tack vare det platta spannet. Har sj inte testat DPSen som säkert är en fantastisk skida. Det enda jag känner för den som talar mer för EHP193 för min del är att den är lite för lätt. Lätta skidor har en tendens till att inte kännas lika dämpade som en träskida.</p><p></p><p>mina 2cents.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 546718, member: 49358"] NJae...Megawatten kom väl i år ändå? Kanske att den har utvecklats i så många år som du säger..det vet jag inget om. Men DPS hette ju för Drake Boinay och hade en skida som hette Tabla Rasa som ,vad förstår det som, är en mindre utvecklad Lotus 120, och de fanns att köpa 2003-2004 så utvecklingen av de skidorna ligger väl säkert kring 01-02? Ang att många skidor är en ,mer eller mindre, kopia av Lotus 120 är väl en halvsanning iaf. EHP193 är ju en aningen smalare trävariant av just Lotus 120. Formen känns igen väldigt mkt och har även hört att Hjorleifson pratade just med Stephen Drake , designer och ägare ,?, av DPS, innan EHP193an dök upp. Så många idéer kommer nog från Lotus skidan. Som sista ord så kan man väl säga såhär. Vill du StigStrand ha en skida som går sjukt bra i puder men även bra i skräpsnö så bör du kika lite på EHP193 eller Lotus 120. Sj har jag bara mkt goda ord om EHP193an och det vet jag många andra har. De som har testat den vet hur stabil och bekväm den är och även kvick när det behövs tack vare det platta spannet. Har sj inte testat DPSen som säkert är en fantastisk skida. Det enda jag känner för den som talar mer för EHP193 för min del är att den är lite för lätt. Lätta skidor har en tendens till att inte kännas lika dämpade som en träskida. mina 2cents. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Tillbaka
Topp