Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 546840" data-attributes="member: 33054"><p>Jag har ca 15 dar på Kuro och 20 med Megawatt.</p><p>De är hyfsat lika, om man jämför med hela skalan av alla skidor man hittar i en butik. Jag väger knappt 80 och är 180, Inte speciellt stark eller brutal i åkningen, åker med naturen - inte mot. Har 3000 + skiddagar i bagaget. Åker Black Crows Corvus 196 cm som normalskida med Duke.</p><p></p><p>Kuro:</p><p>+ Flyter fördjävla bra i oåkt puder som är jämt.</p><p>+ Surfkänsla</p><p></p><p>- Risig kvalité. Belag och sidokant, bindningshål trasiga.</p><p>- Dålig i sämre snö, oroig, svårt att åka fort.</p><p>- Osäker när det är hårt, lurig om man kommer till hårt parti i en brant ränna.</p><p>- Lite mjuka och korta (men kommer längre till vintern).</p><p></p><p>Megawatt:</p><p>+ Bra i puder, men även i sämre snö.</p><p>+ Trygg om det råkar bli hårt, brant ränna eller pist.</p><p>+ Normal byggkvalité.</p><p></p><p>- Lite mindre surfkänsla än Kuro.</p><p>- Kanske lite mjuka och för korta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 546840, member: 33054"] Jag har ca 15 dar på Kuro och 20 med Megawatt. De är hyfsat lika, om man jämför med hela skalan av alla skidor man hittar i en butik. Jag väger knappt 80 och är 180, Inte speciellt stark eller brutal i åkningen, åker med naturen - inte mot. Har 3000 + skiddagar i bagaget. Åker Black Crows Corvus 196 cm som normalskida med Duke. Kuro: + Flyter fördjävla bra i oåkt puder som är jämt. + Surfkänsla - Risig kvalité. Belag och sidokant, bindningshål trasiga. - Dålig i sämre snö, oroig, svårt att åka fort. - Osäker när det är hårt, lurig om man kommer till hårt parti i en brant ränna. - Lite mjuka och korta (men kommer längre till vintern). Megawatt: + Bra i puder, men även i sämre snö. + Trygg om det råkar bli hårt, brant ränna eller pist. + Normal byggkvalité. - Lite mindre surfkänsla än Kuro. - Kanske lite mjuka och för korta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Tillbaka
Topp