Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 546848" data-attributes="member: 32948"><p>Håller (som vanligt) med dig Utter, men inte helt och hållet. </p><p></p><p>Förutom Lotus 120 har jag även ett par 191cm långa Rossi B-squad pro model. En tung och styv j*vel med mycket metall och glasfiber. Går som ett ånglok i stökig snö och pist (och är helt värdelös som puderskida). Att den är tung lugnar ner skidan, men det kräver också mer kraft från åkaren tycker jag. </p><p></p><p>Men jämfört med 200cm Lotus 120 (längre skida, kortare åkyta, massor med rocker, radikalt mycket lägre vikt) så upplever jag lotus 120 mer stabil när man står på i uppkörd snö. Dock känner man av alla småvibrationer mer, vilket dels beror på den låga vikten, men främst p.g.a. att skidan är byggd med kolfiber istället för glasfiber och har en helt annan typ av spänst. </p><p>Detta kan i.o.f.s. också bero på shapen till stor del, och inte bara vikt och material. </p><p></p><p>(Kör båda skidorna med exakt likadana bindningar)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 546848, member: 32948"] Håller (som vanligt) med dig Utter, men inte helt och hållet. Förutom Lotus 120 har jag även ett par 191cm långa Rossi B-squad pro model. En tung och styv j*vel med mycket metall och glasfiber. Går som ett ånglok i stökig snö och pist (och är helt värdelös som puderskida). Att den är tung lugnar ner skidan, men det kräver också mer kraft från åkaren tycker jag. Men jämfört med 200cm Lotus 120 (längre skida, kortare åkyta, massor med rocker, radikalt mycket lägre vikt) så upplever jag lotus 120 mer stabil när man står på i uppkörd snö. Dock känner man av alla småvibrationer mer, vilket dels beror på den låga vikten, men främst p.g.a. att skidan är byggd med kolfiber istället för glasfiber och har en helt annan typ av spänst. Detta kan i.o.f.s. också bero på shapen till stor del, och inte bara vikt och material. (Kör båda skidorna med exakt likadana bindningar) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Kuro eller Black Diamond Megawatt?
Tillbaka
Topp