Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Völkl Kuro med stighudar. Ens värt tanken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skimordie" data-source="post: 947111" data-attributes="member: 37203"><p>Kanske lite sent för en kommentar men ändå:</p><p>Va en sväng i Kanada med min Kuro. Hyrde först BD 100 mm hudar och Alpine Trekkers. Funkade bra eftersom det spår vi gick var flakt och platt (lite skrå), cirka 1 timmes hudande. Dessvärre så funkar inte Black Diamonds toppfäste alls med Kurons spets (fick tejpa fast huden). Trots smal hud och tejp fungerade det bra.</p><p></p><p>Köpte sedan G3:s 140 mm hud och trekkers. Gjorde en tur i Mt. Baker med dessa grejer, där vissa bitar var ordentligt branta, och det fungerade bra. Jag har inte hittat bredare hudar (finns BD 160 mm Split Skins & det funkar ju inte tack vare toppfästet), men eftersom Kuron är 132 under foten och full rocker behöver man ändå inte ha 164 längs hela skidan.</p><p></p><p>Trekkers är OK, men jag skulle nog hellre satsa på en Duke. Jag har en Lookbindning på nu, därav Trekkers, därför jag aldrig trodde att jag skulle tura på skidan. Kuron är tung att släpa upp men väldigt rolig ner, dvs. värt besväret. Trekkers är lite rangliga, speciellt på skrå, eftersom foten hamnar så högt över skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skimordie, post: 947111, member: 37203"] Kanske lite sent för en kommentar men ändå: Va en sväng i Kanada med min Kuro. Hyrde först BD 100 mm hudar och Alpine Trekkers. Funkade bra eftersom det spår vi gick var flakt och platt (lite skrå), cirka 1 timmes hudande. Dessvärre så funkar inte Black Diamonds toppfäste alls med Kurons spets (fick tejpa fast huden). Trots smal hud och tejp fungerade det bra. Köpte sedan G3:s 140 mm hud och trekkers. Gjorde en tur i Mt. Baker med dessa grejer, där vissa bitar var ordentligt branta, och det fungerade bra. Jag har inte hittat bredare hudar (finns BD 160 mm Split Skins & det funkar ju inte tack vare toppfästet), men eftersom Kuron är 132 under foten och full rocker behöver man ändå inte ha 164 längs hela skidan. Trekkers är OK, men jag skulle nog hellre satsa på en Duke. Jag har en Lookbindning på nu, därav Trekkers, därför jag aldrig trodde att jag skulle tura på skidan. Kuron är tung att släpa upp men väldigt rolig ner, dvs. värt besväret. Trekkers är lite rangliga, speciellt på skrå, eftersom foten hamnar så högt över skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Völkl Kuro med stighudar. Ens värt tanken?
Tillbaka
Topp