Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vølkl Mantra -07 177 cm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 504519" data-attributes="member: 46762"><p>Repan är inga problem, det skulle vara om de har blivit åkta mycket efter skadan och det har gått in fukt, men det är svårt att veta. Dock är bindningarna på Mantrorna inte mycket att hänga i granen...</p><p></p><p>Jag tror BC:na funkar bättre till dig som är nykonverterad, lekfullare, lättare och mjukare, och funkar i parken (Mantra är verkligen inte ngn parkskida). Bättre bindning än Mantra har de också! Nu har du inte skrivit hur duktig du är, men om du i framtiden åker mer och mer offpist och utveckas mycket är 185-längden det enda rätta för dig, men nu i början är 178-orna lättare, men 185 är den "korrekta" längden för dig.</p><p></p><p>Jag som är 174cm/75kg körde som exempel på 185-orna, dock är jag mycket mer erfaren och upplevde skidorna som "för jibbiga" mot slutet, Mantran hade ju varit bättre val för mig då...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 504519, member: 46762"] Repan är inga problem, det skulle vara om de har blivit åkta mycket efter skadan och det har gått in fukt, men det är svårt att veta. Dock är bindningarna på Mantrorna inte mycket att hänga i granen... Jag tror BC:na funkar bättre till dig som är nykonverterad, lekfullare, lättare och mjukare, och funkar i parken (Mantra är verkligen inte ngn parkskida). Bättre bindning än Mantra har de också! Nu har du inte skrivit hur duktig du är, men om du i framtiden åker mer och mer offpist och utveckas mycket är 185-längden det enda rätta för dig, men nu i början är 178-orna lättare, men 185 är den "korrekta" längden för dig. Jag som är 174cm/75kg körde som exempel på 185-orna, dock är jag mycket mer erfaren och upplevde skidorna som "för jibbiga" mot slutet, Mantran hade ju varit bättre val för mig då... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vølkl Mantra -07 177 cm
Tillbaka
Topp