Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Mantra 07
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jon" data-source="post: 154999" data-attributes="member: 866"><p>Jag ska precis beställa nya skidor, och då har nästa års Mantra och Gotama seglat upp som klara favoriter. Men om jag förstått saken rätt så har de (Völkl) tagit Mantrans positiva och prisbelönta egenskaper och applicerat på Gotaman. Detta gör att mitt val har blivit så mycket svårare. Hade jag valt mellan årets skidor så hade jag valt Mantran på grund av högre stabilitet i lite sämre förhållanden. Men till nästa års skida så vet i fan... </p><p></p><p>De har ju dessutom sänkt tailen avsevärt på Gotaman, så nu känns skidorna ganska så lika även om Gotaman fortfarande har en full twintip. Är det så? Eller har jag fått något om bakfoten?</p><p></p><p>Skillanden som jag ser det är att Gotaman har full twintip medan Mantran bara har antydan, sedan så skiljer sig såklart måttet under foten 105 mm mot 94mm. Men som sagt var, i övrigt verkar de väldigt lika. Någon som kan upplysa mig om så är fallet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jon, post: 154999, member: 866"] Jag ska precis beställa nya skidor, och då har nästa års Mantra och Gotama seglat upp som klara favoriter. Men om jag förstått saken rätt så har de (Völkl) tagit Mantrans positiva och prisbelönta egenskaper och applicerat på Gotaman. Detta gör att mitt val har blivit så mycket svårare. Hade jag valt mellan årets skidor så hade jag valt Mantran på grund av högre stabilitet i lite sämre förhållanden. Men till nästa års skida så vet i fan... De har ju dessutom sänkt tailen avsevärt på Gotaman, så nu känns skidorna ganska så lika även om Gotaman fortfarande har en full twintip. Är det så? Eller har jag fått något om bakfoten? Skillanden som jag ser det är att Gotaman har full twintip medan Mantran bara har antydan, sedan så skiljer sig såklart måttet under foten 105 mm mot 94mm. Men som sagt var, i övrigt verkar de väldigt lika. Någon som kan upplysa mig om så är fallet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Mantra 07
Tillbaka
Topp