Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Mantra 07
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 155000" data-attributes="member: 13245"><p>Jag har inte kört 2007 Gotama, så jag kan inte uttala mig tvärsäkert. 20 års erfarenhet av Völkl ihop med vad som möjligen skulle kunna kallas "en lite analytisk läggning" säger mig dock att 2007 Gotama inte kommer kännas som en (fetare) Mantra. En huvudanledning är att Gotaman inte har metall i sig och metallen är enligt mina erfarenheter en signifikant anlending till en del av känslan i Mantran. Rapporter på t ex TGR säger dock att 07 Gotama är lite styvare och allmänt biffigare, men min gissning är att de snarare kommer ge en mer dämpad känsla än den livligheten som finns i Mantra.</p><p></p><p>Mindre tip och mer skärning gör dock möjligen att Gotama rent "linjemässigt" hamnar närmare Mantran. 2007 Mantra lär därför också kännas lite "längre för sin längd".</p><p></p><p>Edit: Som ett tillägg till Spademans kommentar om twintip så är har det med den lilla semi-twintippen hos Mantra/Explosiv aldrig varit något problem att backa i trånga förhållanden. Man står ju liksom på kan ock både skidans rundning i tailen samt själva uppböjningen hjälper till. Jag har inte åkt Gotama i den sortens förhållanden, men jag kan tänka mig att den enroma tailen på (04-06) snarare kan skapa vissa problem än lösa dem när det är trixigt.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 155000, member: 13245"] Jag har inte kört 2007 Gotama, så jag kan inte uttala mig tvärsäkert. 20 års erfarenhet av Völkl ihop med vad som möjligen skulle kunna kallas "en lite analytisk läggning" säger mig dock att 2007 Gotama inte kommer kännas som en (fetare) Mantra. En huvudanledning är att Gotaman inte har metall i sig och metallen är enligt mina erfarenheter en signifikant anlending till en del av känslan i Mantran. Rapporter på t ex TGR säger dock att 07 Gotama är lite styvare och allmänt biffigare, men min gissning är att de snarare kommer ge en mer dämpad känsla än den livligheten som finns i Mantra. Mindre tip och mer skärning gör dock möjligen att Gotama rent "linjemässigt" hamnar närmare Mantran. 2007 Mantra lär därför också kännas lite "längre för sin längd". Edit: Som ett tillägg till Spademans kommentar om twintip så är har det med den lilla semi-twintippen hos Mantra/Explosiv aldrig varit något problem att backa i trånga förhållanden. Man står ju liksom på kan ock både skidans rundning i tailen samt själva uppböjningen hjälper till. Jag har inte åkt Gotama i den sortens förhållanden, men jag kan tänka mig att den enroma tailen på (04-06) snarare kan skapa vissa problem än lösa dem när det är trixigt. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Mantra 07
Tillbaka
Topp