Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Mantra eller Dynastar Pro Rider?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 393236" data-attributes="member: 12152"><p>Båda är mycket kompetenta skidor och det går inte att säga att den ena är bättre än den andra. Det beror helt på vad du själv föredrar. Mantran har är lite spänstigare och direktare i responsen och har en tydligt keramisk snökontakt. Proridern beter sig aningen lugnare och är mer dämpad i snökontakten, utan att för den skull vara ens i närheten av död. Mantran är ganska aggressiv i skärningen med en dominerande framände som drar trivsamt in i sväng i pisten, men som samtidigt tar över lite för mycket i offpist ibland, speciellt i svår snö. Proriderns skärning upplever jag som mer human och harmonisk, vilket som sagt ger ett visst mått av lugn i responsen i pisten och ett mer förutsägbart beteende utanför. Mantra är helt enkelt snäppet mer pistskida i karaktären tycker jag. </p><p></p><p>När det gäller längden tycker jag med tanke på din storlek att det inte är någon tvekan. Du ska ha 191 Mantra eller 194 Prorider. Jag är 181cm och väger 75kg och jag känner att jag hamnar mitt mellan 184/191 Mantra och 186/194 LP. För svenskt allroundbruk hade jag valt den kortare och för alperna väljer jag för egen del den längre. Iom att jag ens funderar på den längre varianten så talar det för att du definitivt bör välja långt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 393236, member: 12152"] Båda är mycket kompetenta skidor och det går inte att säga att den ena är bättre än den andra. Det beror helt på vad du själv föredrar. Mantran har är lite spänstigare och direktare i responsen och har en tydligt keramisk snökontakt. Proridern beter sig aningen lugnare och är mer dämpad i snökontakten, utan att för den skull vara ens i närheten av död. Mantran är ganska aggressiv i skärningen med en dominerande framände som drar trivsamt in i sväng i pisten, men som samtidigt tar över lite för mycket i offpist ibland, speciellt i svår snö. Proriderns skärning upplever jag som mer human och harmonisk, vilket som sagt ger ett visst mått av lugn i responsen i pisten och ett mer förutsägbart beteende utanför. Mantra är helt enkelt snäppet mer pistskida i karaktären tycker jag. När det gäller längden tycker jag med tanke på din storlek att det inte är någon tvekan. Du ska ha 191 Mantra eller 194 Prorider. Jag är 181cm och väger 75kg och jag känner att jag hamnar mitt mellan 184/191 Mantra och 186/194 LP. För svenskt allroundbruk hade jag valt den kortare och för alperna väljer jag för egen del den längre. Iom att jag ens funderar på den längre varianten så talar det för att du definitivt bör välja långt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Mantra eller Dynastar Pro Rider?
Tillbaka
Topp