Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Mantra eller K2 Seth Vicious
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 122798" data-attributes="member: 46762"><p>Jag lyfter tråden igen, främst för att jag inte vill starta en 3:e tråd i ämnet... </p><p>Jag har faktiskt börjat tveka om det verkligen skall bli Mantra för min del. De personer som har testat Mantran, hur fungerar de att hoppa med? Jag vet att de inte är trickskidor men de har ju faktiskt en liten tip där bak, så de borde ju vara avsedda för lite hoppande... Men så kollade jag på Völkls hemsida, som äntligen är uppdaterad, inte en dag för sent i min mening. De anser att Mantra inte alls är avsedd för att hoppa och latja i parken, men däremot fungerar Gotama där. Jag blev smått chockerad, är Gotama bättre än Mantra i parken??? Se för er själva: www.volkl.com</p><p></p><p>Om det verkligen är så att Mantran inte går att hoppa med så överger jag tanken och går över till Vicious.</p><p></p><p>Nu fråga om Vicious, ni som har dem eller har beställt dem, hur placerades bindningarna? Skulle ngn kunna förklara hur det ser ut på K2 skidorna angående placering av bidningarna. Jag skulle i så fall köpa Marker vilka man inte kan flytta runt på nån räls så det e ju lite småviktigt. Om man ser till OP och pistegenskaperna, var skall de vara placerade då? Jag vet att jag sa att jag vill kunna hoppa, men det e ju viktigare med mjuka skidor som man kan landa med, än att man inte kan rotera tillräckligt bra...</p><p></p><p>Så 3 frågor: Mantran i parken? Hur tänker K2? Bindningar på SV?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 122798, member: 46762"] Jag lyfter tråden igen, främst för att jag inte vill starta en 3:e tråd i ämnet... Jag har faktiskt börjat tveka om det verkligen skall bli Mantra för min del. De personer som har testat Mantran, hur fungerar de att hoppa med? Jag vet att de inte är trickskidor men de har ju faktiskt en liten tip där bak, så de borde ju vara avsedda för lite hoppande... Men så kollade jag på Völkls hemsida, som äntligen är uppdaterad, inte en dag för sent i min mening. De anser att Mantra inte alls är avsedd för att hoppa och latja i parken, men däremot fungerar Gotama där. Jag blev smått chockerad, är Gotama bättre än Mantra i parken??? Se för er själva: www.volkl.com Om det verkligen är så att Mantran inte går att hoppa med så överger jag tanken och går över till Vicious. Nu fråga om Vicious, ni som har dem eller har beställt dem, hur placerades bindningarna? Skulle ngn kunna förklara hur det ser ut på K2 skidorna angående placering av bidningarna. Jag skulle i så fall köpa Marker vilka man inte kan flytta runt på nån räls så det e ju lite småviktigt. Om man ser till OP och pistegenskaperna, var skall de vara placerade då? Jag vet att jag sa att jag vill kunna hoppa, men det e ju viktigare med mjuka skidor som man kan landa med, än att man inte kan rotera tillräckligt bra... Så 3 frågor: Mantran i parken? Hur tänker K2? Bindningar på SV? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Mantra eller K2 Seth Vicious
Tillbaka
Topp