Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Mantra - Längd på skidorna samt vilka bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1028867" data-attributes="member: 13863"><p>Hej!</p><p></p><p>Skippa Axium 110 som inte är speciellt kul (plastig standardbindning). Välj istället Axial 120 eller Griffon och du får en klass bättre bindning p¨å alla sätt. 184 om du mest kör pist och 191 cm om du vill ha bättre flyt i lössnön där 184 kan vara lite kort med tanke på din vikt.</p><p></p><p>Om du lägger på 900 kr (från Axial 120/Griffon) kan du få ett par Salomon Guardian istället. Ointressant om du bara ska köra pist men en bra deal om du vill testa på lite turåkning ... och det vill man väl?</p><p></p><p>Ett alternativ annars är <a href="http://www.skidbutiken.com/skidor/big-mountain-bindning/1276-volkl-bridge-bindning-13-14" target="_blank">Vökl Bridge</a>i 187 cm som har en mer modern uppbyggnad med fullrocker och vad jag hört är riktigt vass i pisten. Definitivt mer allround än Mantran. En av de skidor jag definitivt skulle titta närmare på i den här klassen.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1028867, member: 13863"] Hej! Skippa Axium 110 som inte är speciellt kul (plastig standardbindning). Välj istället Axial 120 eller Griffon och du får en klass bättre bindning p¨å alla sätt. 184 om du mest kör pist och 191 cm om du vill ha bättre flyt i lössnön där 184 kan vara lite kort med tanke på din vikt. Om du lägger på 900 kr (från Axial 120/Griffon) kan du få ett par Salomon Guardian istället. Ointressant om du bara ska köra pist men en bra deal om du vill testa på lite turåkning ... och det vill man väl? Ett alternativ annars är [url=http://www.skidbutiken.com/skidor/big-mountain-bindning/1276-volkl-bridge-bindning-13-14]Vökl Bridge[/url]i 187 cm som har en mer modern uppbyggnad med fullrocker och vad jag hört är riktigt vass i pisten. Definitivt mer allround än Mantran. En av de skidor jag definitivt skulle titta närmare på i den här klassen. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Mantra - Längd på skidorna samt vilka bindningar?
Tillbaka
Topp