Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Mantra Svårighetsgrad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1090430" data-attributes="member: 83225"><p>Völkls gamla skidor med metall i är ju lite speciella. När jag var betydligt grönare åkte jag ett år på Völkl Gotama (ren träkonstruktion som anses lättåkt) och inget funkade. Jag bytte då till Katana (bredare Mantra) i lite kortare längd och allt började falla på plats. Katana/Mantra är en tung och styv skida vilket kan kräva en del men samtidigt är den väldigt trygg och stadig så den kan också ursäkta en hel del tekniska problem. Jag skulle verkligen se till att prova den eftersom man nog antingen älskar den eller tycker den är skitjobbig. Sen är den lite "tråkig" i sin stabilitet eftersom man i stort sett kan rikta spetsarna mot dalen och sen bara åka med. Pucklar, mindre barn osv märks inte ens...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1090430, member: 83225"] Völkls gamla skidor med metall i är ju lite speciella. När jag var betydligt grönare åkte jag ett år på Völkl Gotama (ren träkonstruktion som anses lättåkt) och inget funkade. Jag bytte då till Katana (bredare Mantra) i lite kortare längd och allt började falla på plats. Katana/Mantra är en tung och styv skida vilket kan kräva en del men samtidigt är den väldigt trygg och stadig så den kan också ursäkta en hel del tekniska problem. Jag skulle verkligen se till att prova den eftersom man nog antingen älskar den eller tycker den är skitjobbig. Sen är den lite "tråkig" i sin stabilitet eftersom man i stort sett kan rikta spetsarna mot dalen och sen bara åka med. Pucklar, mindre barn osv märks inte ens... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Mantra Svårighetsgrad
Tillbaka
Topp