Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
völkl mantra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nissen" data-source="post: 188611" data-attributes="member: 56884"><p>Jag har kört med Mantran (191cm) under förra säsongen och var till en början väldigt nöjd. Skidan bettade förvånansvärt bra i pisten för sin bredd och var riktigt skön i nysnö i skogen och i djupare uppkörd lössnö. I lite hårdare uppkört före blev dock skidan fladdrig och orolig.</p><p></p><p>Jag bytte i slutet på säsongen till ett par Salomon AK Rocket (195cm) och det var en stor skillnad. Den skidan var otroligt skön att föra fram i uppåkt återfrusen vårsnö, stabil som bara den och inbjöd till brännaråkning.</p><p></p><p>Tvärtemot Monis så tycker jag inte att Mantran är en hård skida i kategorin. Den är mjukare än AK Rocket:en vilket också märks när man kör i stökigt före. Flexmässigt har jag också känt på andra skidor som är hårdare än Mantran.</p><p></p><p>För tillfället tänker jag dock behålla mina Mantra för användning som skida i svenska fjällen. Som jag nämnde tidigare tycker jag att den går bra i pisten samtidigt som man utan problem kan kryssa mellan träden i skogen när det passar.</p><p></p><p>Med tanke på din vikt och längd så tycker jag att du definitivt skall prova ett par Mantra i 191cm! Enligt vad jag vet så är det ingen skillnad alls på Mantra 05/06 som jag har och 06/07. Samma skida förutom färgen.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nissen, post: 188611, member: 56884"] Jag har kört med Mantran (191cm) under förra säsongen och var till en början väldigt nöjd. Skidan bettade förvånansvärt bra i pisten för sin bredd och var riktigt skön i nysnö i skogen och i djupare uppkörd lössnö. I lite hårdare uppkört före blev dock skidan fladdrig och orolig. Jag bytte i slutet på säsongen till ett par Salomon AK Rocket (195cm) och det var en stor skillnad. Den skidan var otroligt skön att föra fram i uppåkt återfrusen vårsnö, stabil som bara den och inbjöd till brännaråkning. Tvärtemot Monis så tycker jag inte att Mantran är en hård skida i kategorin. Den är mjukare än AK Rocket:en vilket också märks när man kör i stökigt före. Flexmässigt har jag också känt på andra skidor som är hårdare än Mantran. För tillfället tänker jag dock behålla mina Mantra för användning som skida i svenska fjällen. Som jag nämnde tidigare tycker jag att den går bra i pisten samtidigt som man utan problem kan kryssa mellan träden i skogen när det passar. Med tanke på din vikt och längd så tycker jag att du definitivt skall prova ett par Mantra i 191cm! Enligt vad jag vet så är det ingen skillnad alls på Mantra 05/06 som jag har och 06/07. Samma skida förutom färgen. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
völkl mantra
Tillbaka
Topp