Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Racetiger GS Speewall
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1049363" data-attributes="member: 12483"><p>Nuvarande FIS damlagg med r>30 m innebär trots allt en rätt stor radie och i mitt tycke inte optimalt för fri piståkning. Ett alternativ kan vara herr FIS-lagg enligt gamla reglementet r>27 m. De borde gå att hitta till bra priser på klubbarnas köp-&-säljsidor, alternativt på diverse tyska websidor (nya lagg!) ofta till till riktigt bra priser (söksträng: FIS Rennski, t ex) . Jag sålde t ex mina Atomic GS12 R>27 med DIN 18-bindning från 2008 för ett tresiffrigt belopp nu i höstas. Den snubben fick mycket lagg för pengarna! Likväl är är det sannolikt en mycket liten grupp "vanliga" åkare som överhuvudtaget reflekterar över såna lagg. </p><p></p><p>Ärligt talat tror jag man har mest kul med en något mindre radie, typ 20-25 m för aktiv snabb piståking, "master-" eller "butikslagg" är nog faktiskt en smaksak i många fall. Åk på en testhelg och sen testa, testa, testa... </p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1049363, member: 12483"] Nuvarande FIS damlagg med r>30 m innebär trots allt en rätt stor radie och i mitt tycke inte optimalt för fri piståkning. Ett alternativ kan vara herr FIS-lagg enligt gamla reglementet r>27 m. De borde gå att hitta till bra priser på klubbarnas köp-&-säljsidor, alternativt på diverse tyska websidor (nya lagg!) ofta till till riktigt bra priser (söksträng: FIS Rennski, t ex) . Jag sålde t ex mina Atomic GS12 R>27 med DIN 18-bindning från 2008 för ett tresiffrigt belopp nu i höstas. Den snubben fick mycket lagg för pengarna! Likväl är är det sannolikt en mycket liten grupp "vanliga" åkare som överhuvudtaget reflekterar över såna lagg. Ärligt talat tror jag man har mest kul med en något mindre radie, typ 20-25 m för aktiv snabb piståking, "master-" eller "butikslagg" är nog faktiskt en smaksak i många fall. Åk på en testhelg och sen testa, testa, testa... /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Racetiger GS Speewall
Tillbaka
Topp