Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 79
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1144858" data-attributes="member: 145112"><p>Hm, det här med att bränna på i svarta pister. Har riktigt svårt att förstå vad du menar exakt. För mig är att bränna på ner för en svart pist, att kunna ligga på rent skär och kontroll det som menas med bränna på, och trots att jag bott i Åre nästan 20år och dessutom jobbar en del med skidor, så är det inte så många utav mina kompisar som verkligen kan det. Att ta sig snabbt ner med kontroll klarar de flesta jag känner av, men det är en annan sak. </p><p>Att bränna ner utan kontroll klarar dock för många av, det märker man tyvärr dagligen, för det krävs bara att man är dum i huvudet...</p><p></p><p>Nej, Mantran passar inte bättre att bränna svart pist mot RTM84, de funkar bra bägge där.</p><p></p><p>79:an är som sagt en riktigt bra skida, det som jag skulle sakna om man jämför 79:an mot 84:orna är stabiliteten när det böjar gå lite fortare, då kan en mindre avancerad skida kännas instabil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1144858, member: 145112"] Hm, det här med att bränna på i svarta pister. Har riktigt svårt att förstå vad du menar exakt. För mig är att bränna på ner för en svart pist, att kunna ligga på rent skär och kontroll det som menas med bränna på, och trots att jag bott i Åre nästan 20år och dessutom jobbar en del med skidor, så är det inte så många utav mina kompisar som verkligen kan det. Att ta sig snabbt ner med kontroll klarar de flesta jag känner av, men det är en annan sak. Att bränna ner utan kontroll klarar dock för många av, det märker man tyvärr dagligen, för det krävs bara att man är dum i huvudet... Nej, Mantran passar inte bättre att bränna svart pist mot RTM84, de funkar bra bägge där. 79:an är som sagt en riktigt bra skida, det som jag skulle sakna om man jämför 79:an mot 84:orna är stabiliteten när det böjar gå lite fortare, då kan en mindre avancerad skida kännas instabil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 79
Tillbaka
Topp