Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 79
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1144958" data-attributes="member: 144594"><p>Apropå större bredd så är den inte bara bra att ha utanför pisten, utan också när det är uppkört, stökigt och/eller småslaskigt i pisten. Dvs ganska ofta... Jag åker bara offpist något oftare än du och älskar mina betydligt bredare skidval de senaste åren. I pisten. </p><p></p><p>Jag är kanske ngt mer självsäker åkare än du (därmed inte nödvändigtvis bätttre...) och jag har inte gillat Rossignols Experience (iofs 88). De är tunga, tröga och livlösa för mig. Och det har inte med bredden att göra. </p><p></p><p>Kanske underskattar du dig själv. De flesta svenskar åker bättre än de tror (jämfört med medelturisten i Alperna iallafall) och siktar ofta litet onödigt lågt. </p><p></p><p>Tycker RTM 84 verkar toppen. Völkl har en förmåga att göra högkvalititativa skidor med stor ”sweet spot” att utvecklas på. </p><p></p><p>Ett annat tips är Völkl Kendo.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1144958, member: 144594"] Apropå större bredd så är den inte bara bra att ha utanför pisten, utan också när det är uppkört, stökigt och/eller småslaskigt i pisten. Dvs ganska ofta... Jag åker bara offpist något oftare än du och älskar mina betydligt bredare skidval de senaste åren. I pisten. Jag är kanske ngt mer självsäker åkare än du (därmed inte nödvändigtvis bätttre...) och jag har inte gillat Rossignols Experience (iofs 88). De är tunga, tröga och livlösa för mig. Och det har inte med bredden att göra. Kanske underskattar du dig själv. De flesta svenskar åker bättre än de tror (jämfört med medelturisten i Alperna iallafall) och siktar ofta litet onödigt lågt. Tycker RTM 84 verkar toppen. Völkl har en förmåga att göra högkvalititativa skidor med stor ”sweet spot” att utvecklas på. Ett annat tips är Völkl Kendo. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 79
Tillbaka
Topp