Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 79
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sarastro" data-source="post: 1145152" data-attributes="member: 168297"><p>Jag är "ombörjare", 177 cm och 78 kg.</p><p></p><p>Fram till ~35 körde jag ganska intensivt, inkl en hel del i puckelpist (och lite offpist). Nu, vid 63, efter ~30 års uppehåll, kör jag fortfarande "with confidence" svarta nedfarter i pistat skick, utan att det känns som någon direkt utmaning. Blir det däremot rejält uppkört, med höga vallar, osv, så tappar jag hel del rytm och koncentration. Visserligen tar jag mig fortfarande ned utan stopp eller spretande, men utan mycket till snits och stil.</p><p></p><p>Ganska snart efter "omstarten" (på lånade grejor) hyrde jag på rekommendation ett par Völkl RTM 84 i 177 cm längd, och blev helsåld. Redan samma kväll beställde jag därför ett par likadana från Sport Conrad i Tyskland.</p><p></p><p>Jag har nu kört ungefär 130 åk på denna skida och är helnöjd. Nu är jag ju inte någon expert, men för mig känns det som en nära nog optimal skida, vilken dessutom har potential för att man skall kunna utvecklas en hel del. Vore t ex kul att prova lite lättare offpist igen.</p><p></p><p>Innan jag provhyrt var jag orolig att skidan skulle vara för styv och svåråkt för mig, men så känns det inte alls. Se'n är vi ju alla olika, men jag känner mig i alla fall väldigt nöjd med detta val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sarastro, post: 1145152, member: 168297"] Jag är "ombörjare", 177 cm och 78 kg. Fram till ~35 körde jag ganska intensivt, inkl en hel del i puckelpist (och lite offpist). Nu, vid 63, efter ~30 års uppehåll, kör jag fortfarande "with confidence" svarta nedfarter i pistat skick, utan att det känns som någon direkt utmaning. Blir det däremot rejält uppkört, med höga vallar, osv, så tappar jag hel del rytm och koncentration. Visserligen tar jag mig fortfarande ned utan stopp eller spretande, men utan mycket till snits och stil. Ganska snart efter "omstarten" (på lånade grejor) hyrde jag på rekommendation ett par Völkl RTM 84 i 177 cm längd, och blev helsåld. Redan samma kväll beställde jag därför ett par likadana från Sport Conrad i Tyskland. Jag har nu kört ungefär 130 åk på denna skida och är helnöjd. Nu är jag ju inte någon expert, men för mig känns det som en nära nog optimal skida, vilken dessutom har potential för att man skall kunna utvecklas en hel del. Vore t ex kul att prova lite lättare offpist igen. Innan jag provhyrt var jag orolig att skidan skulle vara för styv och svåråkt för mig, men så känns det inte alls. Se'n är vi ju alla olika, men jag känner mig i alla fall väldigt nöjd med detta val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 79
Tillbaka
Topp