Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 84 / Extrem PT 84
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 1038223" data-attributes="member: 12646"><p>Jag har åkt båda och jag måste faktiskt säga att det du läst dig till stämmer.</p><p>Extremen är lite mer dämpad och möjligtvis något mer stabil i hög fart.</p><p>Dock så vill jag inte kalla Völkln en "crusingskida för lata dagar i pisten", det är bra drag i den och den är inte tänkt som en nybörjarskida. Skjutet ur svängen på Völkln är riktigt bra.</p><p>Det som skiljer lite på Völkln och Extremen är bredden bak (111mm vs 118mm, 184cm) vilket gör att jag tycker den lite mer bredarslade Extremen ligger kvar lite bättre i skäret i slutet av svängfasen.</p><p></p><p>Självklart är det precis som du skriver, det handlar om små gradskillnader mellan dessa 2 skidor.</p><p>Mitt råd blir då såklart: testa.</p><p>Har du inte möjlighet till detta: välj den du tycker har snyggast design.</p><p>För både Extremen och Völkln är riktigt bra skidor i denna breddklass.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 1038223, member: 12646"] Jag har åkt båda och jag måste faktiskt säga att det du läst dig till stämmer. Extremen är lite mer dämpad och möjligtvis något mer stabil i hög fart. Dock så vill jag inte kalla Völkln en "crusingskida för lata dagar i pisten", det är bra drag i den och den är inte tänkt som en nybörjarskida. Skjutet ur svängen på Völkln är riktigt bra. Det som skiljer lite på Völkln och Extremen är bredden bak (111mm vs 118mm, 184cm) vilket gör att jag tycker den lite mer bredarslade Extremen ligger kvar lite bättre i skäret i slutet av svängfasen. Självklart är det precis som du skriver, det handlar om små gradskillnader mellan dessa 2 skidor. Mitt råd blir då såklart: testa. Har du inte möjlighet till detta: välj den du tycker har snyggast design. För både Extremen och Völkln är riktigt bra skidor i denna breddklass. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl RTM 84 / Extrem PT 84
Tillbaka
Topp