Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Shiro 193, Bent Chetler 192 ELLER Atlas 192
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dSjostrom" data-source="post: 867723" data-attributes="member: 64879"><p>Jag har åkt på 192 benten (true center monterad) under drygt hela den här säsongen i varierande förhållanden. Hela skidan är väl vad man skulle kunna kalla för medelmjuk tycker att flexet känns ganska så likadant från tip till tail. Men i min mening är skidan ändå på tok för mjuk den fungerar bra att åka på då det är orört men senare på dagen när det börjar bli lite choppat är den inte alls lika rolig längre. </p><p></p><p>Jag vet att jag läste någonstans att skidan beskrevs som jibbig men jobbig och det stämmer väldigt bra överens men hur den känns att åka på. </p><p></p><p>Dock om man är ute efter en park skida i lös snö så är nog bent chetlern bland det bättre där ute nu, då den trots allt fungerar o.k att åka ganska så fort med också. Eller kanske Salomons Rocker 2a blir någonting nästa år. </p><p></p><p>En liten varning ang. kvaliten på benten dock är att dom där metal plattorna som sitter i nos och tail vill väldigt lätt lossna t ex när man sätter ner skidan på marken eller råkar åka in i något osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dSjostrom, post: 867723, member: 64879"] Jag har åkt på 192 benten (true center monterad) under drygt hela den här säsongen i varierande förhållanden. Hela skidan är väl vad man skulle kunna kalla för medelmjuk tycker att flexet känns ganska så likadant från tip till tail. Men i min mening är skidan ändå på tok för mjuk den fungerar bra att åka på då det är orört men senare på dagen när det börjar bli lite choppat är den inte alls lika rolig längre. Jag vet att jag läste någonstans att skidan beskrevs som jibbig men jobbig och det stämmer väldigt bra överens men hur den känns att åka på. Dock om man är ute efter en park skida i lös snö så är nog bent chetlern bland det bättre där ute nu, då den trots allt fungerar o.k att åka ganska så fort med också. Eller kanske Salomons Rocker 2a blir någonting nästa år. En liten varning ang. kvaliten på benten dock är att dom där metal plattorna som sitter i nos och tail vill väldigt lätt lossna t ex när man sätter ner skidan på marken eller råkar åka in i något osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Shiro 193, Bent Chetler 192 ELLER Atlas 192
Tillbaka
Topp