Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Supersport Superspeed 2005?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flashen" data-source="post: 68608" data-attributes="member: 29051"><p>Hallå!</p><p>Jodå, har fått dem och åkt på dem (dock sålt dem nu)! </p><p>Är ganska olik Supersport-seriens övriga skidor, har själv också 6* och har även provat 5*.</p><p>De känns att de är lite tyngre samt ännu hårdare än de övriga.</p><p>De är fruktansvärt stabila och har ett grymt kantgrepp samt skall åkas med hög fart för att komma till sin rätt. De är trots allt ganska snabba kant till kant och klarar kortsvängar hyffsat. </p><p>De skall väljas i en längd längre än vad man skulle köra de övriga Supersport skidorna. Kör du 5* i 175cm skall du välja Superspeed i 182cm, osv. </p><p></p><p>Om du redan har ett par Völkl skidor med Motionsystemet kan jag få tag i Superpspeed utan bindning! Då kan du använda samma bindning till båda skidorna = billigare!!</p><p></p><p>/Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flashen, post: 68608, member: 29051"] Hallå! Jodå, har fått dem och åkt på dem (dock sålt dem nu)! Är ganska olik Supersport-seriens övriga skidor, har själv också 6* och har även provat 5*. De känns att de är lite tyngre samt ännu hårdare än de övriga. De är fruktansvärt stabila och har ett grymt kantgrepp samt skall åkas med hög fart för att komma till sin rätt. De är trots allt ganska snabba kant till kant och klarar kortsvängar hyffsat. De skall väljas i en längd längre än vad man skulle köra de övriga Supersport skidorna. Kör du 5* i 175cm skall du välja Superspeed i 182cm, osv. Om du redan har ett par Völkl skidor med Motionsystemet kan jag få tag i Superpspeed utan bindning! Då kan du använda samma bindning till båda skidorna = billigare!! /Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl Supersport Superspeed 2005?
Tillbaka
Topp